In welke liedjes komen Limburgse plaatsnamen voor?

Of iets over limburg net zoals bv brabant van guus meeuwis over brabant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Het beste antwoord

Benny Neyman had veel succes met zijn liedje: Ode aan Maastricht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee lieverd:) lang niet gezien! Alles ok??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles okee hoor Dreamqueen! Jou ook lang niet gezien hier. Zag net een gesloten vraag van je: Denk ook eens aan acupunctuur voor je rugpijn. Ik heb er geen ervaring mee, maar wel gelezen dat veel mensen er baat bij hebben!! Een warm bad kan ook helpen. Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naalden?? Bah moet k niks van hebben,dan loop ik liever met pijn écht wel! N warm bad is sowieso lekker zeker met dit weer . Enne...ik zie nog maar weinig bekenden wel jammer,gelukkig ben jij dr nog:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen weet jij totaal niets van acupunctuur! Je voelt die naalden amper. Je denkt toch zeker niet dat ze die dingen centimeters diep in je lijf drukken? Een bloedprik in je arm of vinger, bij de arts is 100 keer vervelender. Tsja, er zijn er hier inderdaad wel een aantal vertrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kweet echt wel wat accupunctuur is joh maar de gedachte alleen al brrr. Tja ze zyn pleitte of hebben namechange gedaan,zag er laatst ééntje uit 2009 met byna 15000 punten en k kheb hem hier nog nooit gezien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kweet echt wel wat accupunctuur is joh maar de gedachte alleen al brrr. Tja ze zyn pleitte of hebben namechange gedaan,zag er laatst ééntje uit 2009 met byna 15000 punten en k kheb hem hier nog nooit gezien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar was k zelf nt opgekomen:) prachtige stad !

Andere antwoorden (7)

Beste,

Ik ken wel een liedje dat in het dialect is gezongen en waar de plaatsnaam Geulle in voorkomt.
Kijk in de bron. :)

Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Limburgs volkslied ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het volkslied van Maastricht:
http://www.wigosite.nl/Maastrichtliedjespagina/Maastrichtliedjes.htm

De wrat (Valkenburg)
http://www.musicfrom.nl/songteksten/kinderen_voor_kinderen/de_wrat.html

Venlo
http://songteksten.net/lyric/309/8982/rowwen-heze/november.html

In het Lied van Jenny Arean "Delfzijl" komen heel veel plaatsnamen voor.
http://www.musicfrom.nl/songteksten/arean,_jenny/delfzijl.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan niet de links openen maar "mien mestreech" en venlo van rowen hezen ken k zeker! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je de links niet kan openen. De teksten staan er in z'n geheel. Erg leuk. Als je het leuk vind ga ik het opnieuw proberen. groet, Bessy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lykt me leuk maar krijg die met mobiel nt geopend jammer!
Luister maar eens naar de platen van Rowwen Heze, dan kom je er genoeg tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij krijgt n dikke plus :)) grtjs
Van
Eysdetot mookhei van ....?
Oh well van fleetwood mac ( well en ell)
Thorn van nathalie imbruglia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha die is goed plus!
Berend Botje.
(America, America, 3 maal in de rondte van je hopsasa)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herman finkers had een liedje over simpelveld en de vaasle berg als ik me niet vergis