Hoe kan je piano bestuderen zonder piano?

Ik speel nu al een aantal jaartjes piano. En dan merk ik dat steeds leuker vindt. Maar soms is er beneden een beetje herrie waardoor ik mij niet goed kan concentreren.(Verder heb ik lieve buurtbewoners die niet klagen)
Ik zou het ontzettend leuk vinden om meer te specialiseren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je kunt een keyboard kopen, maar dan wel met het juiste model toetsenbord, de toetsen moeten even breed zijn als bij een echte piano. En dan eentje met een koptelefoon. Zo hoor je zelf wel wat je speelt, maar andere mensen niet.
Voor het echte werk, moet je als je de stukken kent, toch ook op de echte piano spelen, omdat het ruimtelijk anders klinkt, en je ook de pedalen goed moet leren gebruiken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt dat je het beste oefent op een echte piano, hoe goed keyboard je ook hebt, maar pedalen kun je er bij het keyboard gewoon aan hangen ;) (mits het een beetje redelijk keyboard is). Deze worden los gewoon verkocht. Een goed keyboard op je kamer is ideaal voor oefendoeleinde wanneer je beneden niet kan spelen wegens herrie of dat mensen last van je hebben. Je oefent dan immers nog steeds ook op een echte piano, alleen wissel je af ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die pedalen wist ik niet.

Andere antwoorden (3)

Er zijn piano's (met 3 pedalen) waarmee je het geluid kunt dempen.
Verder bestaan er losse klavieren waarop je kunt oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, piano met studiepedaal :-) (die eerste)
Als je je middelste pedaal dan naar beneden doet (hoef je niet steeds vast te houden, kun je vastzetten) schuift er een doekje tussen de hamers en de snaren waardoor je ze (bijna) niet hoort. Maar dan zit je wel nog steeds beneden in de lawaaiierige omgeving...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook dank voor je duim
Koop een elektrische piano en een dichte koptelelefoon - je hoort dan alleen jezelf en je stoort je omgeving niet.
Elektrische piano's zijn er in verschillende prijsklassen, de beste hebben de "feel" van een echt pianoklavier.
Soms kan zelfs een eenvoudig keyboard voor oefendoeleinden prima voldoen.
grtz. Koos

Toegevoegd na 1 uur:
De pedalen van een piano (of vleugel) hebben de volgende functie: rechter pedaal licht de dempers, zodat alle snaren blijven klinken ook nadat de toets is losgelaten, linker pedaal verschuift de hamers een klein beetje zodat ze de dubbele en driedubbele snaren niet allemaal meer raken (zal een heel klein beetje zachter en iets minder zwevend klinken), middelste pedaal (indien aanwezig) houdt dempers omhoog van op dat moment gespeelde toetsen - naderhand gespeelde toetsen worden bij loslaten toets wel gedempt. Je kunt zo een akkoord door laten klinken terwijl je alle vingers vrij hebt om melodielijn te spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een keyboard heb kan je de koptelefoon erbij aansluiten