waarvoor staat de afkorting R.E.M.

Van de muziekband die o.a. bekend is van losing my religion

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
8.9K

Het beste antwoord

Volgens de bandleider Michael Stipe heeft de naam niets te maken met snelle oogbewegingen. Hij bladerde een woordenboek door op zoek naar een geschikte naam en kwam zo toevallig op R.E.M. uit. De letters van de bandnaam staan daarom feitelijk nergens voor.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo staat het ook op wikipedia: "the band settled on "R.E.M.", which Stipe selected at random from a dictionary." http://en.wikipedia.org/wiki/R.E.M.#Formation:_1980.E2.80.931981
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea is echt wel goed....

Andere antwoorden (4)

Rapid
Eye
Movement

De staat van diepe slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rapid Eye Movement.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Rapid Eye Movement' (snelle oogbeweging).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger had je het REM-eiland. Dat was een platform op 9 kilometer buiten de kust van Noordwijk. In 1964 werden vanaf dit eiland vanaf 12 augustus tot 14 december commerciële televisie-uitzendingen onder de naam TV Noordzee verzorgd.
REM stond voor Reclame Exploitatie Maatschappij.
Voor als je er meer over wilt weten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/REM-eiland

Toegevoegd na 2 minuten:
Het was een kunstmatig eiland dat op palen stond. Uit deze exploitatiemaatschappij kwam later de TROS voort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis niet logisch nee, Maar om de waarheid te zeggen had ik toen ik antwoordde de laatste toevoeging (nog) niet gelezen.
Maar Rapid Eye Movement lijkt me OOK niet helemaal juist...