Wat betekenen de eerste paar woorden in het nummer "pretty fly" van The Offspring?

ik versta er namelijk vrij weinig van en was wel nieuwschierig

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoelde de eerste vier woorden die voor mij onverstaanbaar zijn. Tot een seconden of zes in de bijgevoegde video.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.9K

Het beste antwoord

De song heet "Pretty Fly for a White Guy" ..

Pretty fly" wordt hier vertaald met tamelijk cool en is straattaal. "White Guy"is natuurlijk een blanke.

Wikipedia:
"In Pretty fly wordt het verhaal verteld van een blanke wannabe "gangster" die zich helemaal op de hiphop heeft toegelegd. Dit is niet omdat hij het echt leuk vindt, maar omdat het modern en "in" is en hij zich daardoor stoer voelt. In het nummer wordt duidelijk de spot gedreven met de jeugd van de upper class, die vanwege deze reden naar rapmuziek en dergelijke luistert. Het spottende karakter van het nummer komt helemaal goed naar voren in de videoclip, waarin het hoofdpersoon als een erg sullig karakter wordt neergezet."

Het allereerste stukje begint met:
"Untem, gliben, glaussen, glauben"

Dit betekent verder niets en is een sample van de zin "Gunter glieben glauchen globen" van Def Leppard's song "Rock of Ages". Deze vier woorden (van Def Leppard dus) betekenen niets en is "gibberish" (nonsens taal) volgens producer Mutt Lange. In feite een vervanging van het normale aftellen met "one, two, three, four." dat in de volgende alinea in de song van Pretty Fly wel naar voren komt: Uno, Dos, Tres ....

Toegevoegd na 2 uur:
Leuk dat de clip is toegevoegd. Je ziet dan duidelijk dat op een originele manier wordt afgeteld door de "vader" van de jongen in de clip en in het volgende stukje wordt met uno, dos, tres, cuatro, cinco, cinco, seis afgeteld waarna de band echt begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn altijd wel leuke weetjes. Ik wist ook niet precies wat je bedoelde tot ik het eerste stukje horen. Toen werd me duidelijk dat het Duits leek, maar niets betekent. De rest heb ik nagezocht.

Andere antwoorden (3)

Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Laat het zien schat
Uh hu uh hu
En de meiden zeggen dat ik best cool ben voor een blanke

Één twee drie vier vijf vijf zes

Je weet dat het best moeilijk is
Om vandaag mee te doen
Ons onderwerp is niet gaaf
Maar hij doet sowieso alsof
Hij begrijpt het misschien helemaal niet
En misschien heeft hij wel helemaal geen stijl
Maar alles wat hij niet heeft
Maakt hij in ontkenning weer goed

Dus geen discussie, een echter player
Je weet dat hij het toch helemaal niet begrijpt
Hij gaat spelen, en het echt houden
Jij helemaal niet, jij helemaal niet
Dus als je niet meetelt, compenseer het dan dubbel
Je weet dat je in ieder geval bij Ricky Lake kan komen
De wereld moet mensen-die-willen-maar-niet-kunnen hebben ahh
Hey hey, doe dat helemaal nieuwe ding

Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Laat het zien schat
Uh hu uh hu
En de meiden zeggen dat ik best cool ben voor een blanke

Hij moet een paar gave deuntjes hebben
Een paar gewone voldoen niet
Maar ze hadden geen muziek van Ice Cube
Dus kocht hij de plaat van Vanilla Ice (beide rappers-vert.)
Nu rijdt hij in zijn Pinto, hij ziet de homies als hij voorbij komt
Maar als hij omkijkt
Slaan ze hem in elkaar

Dus geen discussie, een echter player
Je weet dat hij het toch helemaal niet begrijpt
Hij gaat spelen, en het echt houden
Jij helemaal niet, jij helemaal niet
Dus als je niet meetelt, compenseer het dan dubbel
Je weet dat je in ieder geval bij Ricky Lake kan komen
De wereld moet mensen-die-willen-maar-niet-kunnen hebben ahh
Hey hey, doe dat helemaal nieuwe ding

Nu neemt hij een tatoeage
Hij laat het doen
Hij vroeg om een '13' maar ze tekenden een '31'
Vrienden zeggen dat hij het te erg probeert
En nu is hij echt niet hip
Maar hij denkt zelf
Dat hij de allergaafste is

Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Laat het zien schat
Uh hu uh hu
Ëén twee drie vier vijf vijf zes

Dus geen discussie, een echter player
Je weet dat hij het toch helemaal niet begrijpt
Hij gaat spelen, en het echt houden
Jij helemaal niet, jij helemaal niet
Dus als je niet meetelt, compenseer het dan dubbel
Je weet dat je in ieder geval bij Ricky Lake kan komen
De wereld moet mensen-die-willen-maar-niet-kunnen hebben
De wereld houd van dat soort mensen
Laten we meer van dat soort mensen halen
Hey hey, doe dat helemaal nieuwe ding

Toegevoegd na 2 minuten:
De wereld houd = houdt
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien niet duidelijk welke eerste woorden er bedoeld worden is de vertaling van de songtekst toch een prima antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft een plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet trouwens het echte begin: ""Untem, gliben, glaussen, glauben"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn antwoord Hjortkid. Het betekent niets.
Bedoel je: "Give it to me baby, uh huh, uh huh (x3)?
Dat betekend: geeft het aan me schatje, en vervolgens komt er wat zogenaamd gekreun.

Dat is toch niet zo moeilijk te verstaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat stukje dat in een buitelandse taal word gezongen?
Dat betekend: Één twee drie vier vijf vijf zes