Een muziekant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Violist, trompettist, harpist, fluitist ....
Dan zal het wel een picoloist moeten zijn, hoewel dat niet lekker 'bekt'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fluitist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
joepie! thx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus nog 1^^
ik speel dwarsfluit en ik heet ook gewoon een fluitist (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een plus want het is waar :-)
Ik speel zelf zowel piccolo als dwarsfluit en bij beide ben je fluitist. Ook iemand die panfluit speelt bijvoorbeeld, wordt officieel aangeduid als fluitist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik te algemeen. Nu weet je nog niet welke fluit hij bespeelt. Er zijn er zoveel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Automobilist zegt ook niets over wat voor auto diesel of benzine of kadett of ford
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt ook gitarst, daar heb je ook vele varianten van.
volgens mij gewoon een fluitist, iemand die piccolo speelt in een blaasorkest doet dat er meestal bij naast de dwarsfluit, er zijn niet vaak partijen bij voor de piccolo in blaasmuziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een piccolo bespeler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heet een piccolospeler.

http://www.willemtonnaer-fluit-en-muziek.nl/mediapool/77/779705/data/Piccolo_in_NFG_2002-2_1_.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je achter alles zetten. Een pianist is ook een pianospeler, een violist een vioolspeler, een trompettist een trompetspeler....en ga zo maar door ;-) Een ....speler betekent gewoon een bespeler van het instrument.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat. De man die een piccolo bespeelt noemt zichzelf een piccolospeler. Een goed ander woord is er niet voor. Piccoloist, zoals sommigen opperen is nogal een gemaakt woord. En fluitist is te algemeen, dan weet je nog niets over het instrument wat ie bespeelt! De vraagsteller heeft natuurlijk ook een vrij onbekend instrument "gepakt", waarvan de speler moeilijk te benoemen is!
Zoals hierboven al gemeld een fluitist.
Mist het geen picolotrompet is (-:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Picolist? of piccoloist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
picolist of picoliste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De juiste benaming is piccoloïst als het een man is, en piccoloïste als het een vrouw betreft.
Amadea