Hoe vaak heeft Nederland het Eurosongfestival gewonnen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.5K

Het beste antwoord

Vier keer.

"Vier keer werd er gewonnen:

* 1957 Corry Brokken - Net als toen
* 1959 Teddy Scholten - Een beetje
* 1969 Lenny Kuhr - De troubadour (de overwinning moest gedeeld worden met Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.)
* 1975 Teach-In - Ding-a-dong

Eveneens vier keer eindigde Nederland helemaal onderaan:

* 1958 Corry Brokken - Heel de wereld
* 1962 De Spelbrekers - Katinka
* 1963 Annie Palmen - Een speeldoos
* 1968 Ronnie Tober - Morgen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_het_Eurovisiesongfestival
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vergeet dit jaar niet, laatste plek. Bijzonder van Corrie! Eerst 1e en een jaartje later laatste.. Wat een eendagsvlieg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, unbelievable he...
Zo slecht vond ik de 3 J's nu ook weer niet. Ik heb wel groter bagger langs horen komen.

Andere antwoorden (4)

Maar 1 keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in 1975 dacht ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teach inn en Lenny Kuhr (al was Lenny een gedeelde eerste plaats)

Toegevoegd na 2 minuten:
En Corry Brokken natuurlijk! Dat was de eerste nederlander die won.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het juiste antwoord is vier keer. Teddie Scholten met Een beetje, Corry Brokken met Net als toen, Lenny Kuhr met De troubadour, en Teach in met Dingedong.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was eerder. +