Als je naar een feest ben geweest met harde muziek hoor je erna vaak een piep hoe komt dat?

Dus als je dan bijv thuis in je bed ligt en het is helemaal stil om je heen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dit gaat meestal wel over als de tijdelijke beschadiging is hersteld.Als er te vaak aan zo'n blootstelling aan lawaai optreedt is het gesuis blijvend omdat een deel van de haarcellen zijn kapotgegaan. Een gehoortest toont de beschadiging als een geluidsdip te meten bij circa 4000 hertz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is het maar al te vaak niet "tijdelijk", maar wel definitief beschadigd !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je iemand die elk weekend naar disco's waar de volume nogal hard staat, dat heet dan met bijnaam "discodoof" Ook die leuke mp3 spelers met oortelefoontjes waar de muziek nogal hard staat is hier mede de oorzaak van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga bijna nooit had een schoolfeest :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter voor je gehoor dat het niet te vaak is ;-)

Andere antwoorden (2)

Beschadigde/kapotte gehoor haartjes ( weet zo niet hoe die dingen heten.)
Pas er mee op want die dingen groeien niet meer aan. Dus hoe meer er kapot gaan hoe dover je wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent blootgesteld geweest aan te hard geluid en die piep duidt meestal op beginnende gehoorschade.
Het geluid in disco's etc. is vaak ver over de honderd dB terwijl 90 dB het maximum toegestane is.
Het vervelende is dat het oor ook nauwelijks tijd krijgt om tussentijds bij te komen en ook de duur van geluid is naast het aantal decibel gevaarlijk voor het oor.