Hoe moet je een bree (ofzo) leggen op je gitaar?

Ik wil graag tips & tricks.. misschien iets met een afbeelding, ik wil graag weten om dat ik graag Sultans Of Swing wil spelen:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een 'barré' zoek je ;)

Het beste antwoord

Dit vergt wat oefenen, maar het is uiteindelijk heel simpel

wat je doet, je legt je wijsvinger plat over alle snaren (behalve de lage E snaar bij sommige barré akkoorden). En met de andere vingers pak je de rest van de akkoorden.

in dit geval leg je je wijsvinger plat vanaf de lage B tot de hoge F#. En met je middelvinger, ringvinger en pink pak je de andere snaren zoals je ook een Am zou pakken (maar dan met die 3 vingers)

Dit kan met veel meer akkoorden! maar het belangrijkste is dat je het veel oefent zodat uiteindelijk de barré akkoorden zuiver klinken.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankuu

Andere antwoorden (1)

Barré akkoorden dus.

Pak het akkoord zoals op de foto, een voorbeeld want dit is een majeur, maar dat maakt voor de techniek niet veel uit.

Sla vervolgens alle snaren afzonderlijk aan en luister of ze goed klinken, dan heb je hem goed vast.