Hoe komen mensen die muziek op de computer maken aan hun muziek- en geluidseffecten?

Hoe echte instrumenten verwerkt worden in programma's als Reason en Fruity Loops kan ik nog wel bedenken, maar waar komen de geluidseffecten en geluiden voor bijvoorbeeld electro muziek vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

die geluiden kun je maken met synthesizers. die heb je als hardware, maar ook als software. VSTi heet dat (virtual studio technology instruments) die synths worden gelinkt aan een mixer waar je ze verder kunt bewerken. effecten zoals delay, compressor, EQ, filters, distortion..

Toegevoegd na 2 minuten:
ook kun je geluiden samplen en daar effecten overheen te gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De basis van elektro en dance muziek bestaat uit synthesizers.
Dat zijn een soort keyboards die heel veel vreemde geluiden kunnen maken.
Ze komen steeds vaker voor in de muziek "tik tok" van Kesha is een voorbeeld van een synth lied, de intro is het geluid van een synthesizer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt zelf muziek maker met het programma windows music maker, als je dat koopt zitten er geluids fragmenten in, maar ik weet niet of je dat bedoelt.