Vanaf welke leeftijd blijft je muzieksmaak ongeveer hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 33 en mijn muzieksmaak verandert nog steeds. Ik denk wel dat je tussen je 15e en je 20e het meest vatbaar bent voor muziek en muziekkeuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht juist 10-15 x), maar ik dacht dat ik er ooit een onderzoek over had gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik tussen mijn 10e en 15e jaar mijn muzieksmaak had ontwikkeld, luisterde ik nog steeds alleen naar happy hardcore en de spice girls.. :)

Het beste antwoord

De belangrijkste invloeden krijg je in je puberteit, als het gaat om populaire muziek is dat de stroming die je het meeste bijblijft.
Maar dat betekent niet dat je muzieksmaak dan ook hetzelfde blijft. Dat kan nog gemakkelijk veranderen, op het moment dat iemand 'zijn wilde haren' verliest zal er in het algemeen meer rust worden gezocht, ook in de muzieksfeer.

Maar in principe kan je je hele leven door blijven veranderen van smaak, en dat geldt ook voor muzieksmaak.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet. Ongeacht hoe oud je bent verandert je muzieksmaak elke paar jaar wel enigszins. Tenminste, bij de meeste mensen is dat zo. Zou erg saai zijn als je dertig jaar lang alleen maar dezelfde muziek zou willen horen....
Amadea
13 jaar geleden
Ligt eraan. Er zijn bands waar ik al vanaf mijn 16e jaar naar luister, en dat blijft ook zo, maar er zijn er ook die er soms bijkomen en anderen die er dan weer afvallen. Dat kan nog wel eens wisselen. Maar het muziekgenre is bij mij wel al 40 jaar hetzelfde: rock.

Toegevoegd na 53 seconden:
Voor de volledigheid: ik ben nu 57 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rock is heilig =3
Als kleuter luisterde mijn vader bepaalde muziek die ik nu nog op mijn ipod heb staan. Ik ben, net als de muziek uit '95 en sorry voor het zondigen (vraag beantwoorden via idevice)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou daar zondig aan zijn?
Dat Is bij ieder mens anders, het kan Elk jaar veranderen maar het kan ook altijd het zelfde blijven. Er kunn okk steeds meer dingen bij komen, zodat je nog wel van het zelfde houdt, maar dat het veelzijdiger wordt.