Waar komt de neiging om te headbangen vandaan?

Of in elk geval met je hoofd knikken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

dat is een reactie dat je lichaam maakt bij muziek, net als dat je soms je met je voet gaat tikken. een soort automatisme.

Toegevoegd na 2 minuten:
misschien niet echt bij muziek, maar bij een ritme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is tevens een handeling waarbij je geen ander "gereedschap" bij nodig bent. Zoals bijvoorbeeld een gitaar oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eigen aan de cultuur die is gegroeid bij het type muziek waarop ge-head-bangd wordt. (zwaardere rock, punk, heavy metal, etcetera...)

Met je hoofd knikken is compleet anders, dat is een automatisme zoals met je vingers meetikken op het ritme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De drang om te bewegen, en dan is het gewoon naapen... De rest van de zaal slaat zijn hoofd geen en weer, dus doe jij het ook... Wat zou jij doen als de hele zaal met hun heupen stonden te schudden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het puur een één of andere adrenaline kick is...