nou de naam zegt het al he. een mixtape, of gewoon "mix""worden een aantal nummers met elkaar gemixt en de platen hoeven niet van jezelf te zijn terwijl op een album veelal losse nummers staan die van eigen hand zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een artiest schrijft flink wat teksten maar de meeste zullen het album niet halen.
al die nummers die het album niet halen (of bijna alle) worden op een mixtape gezet.
hierbij zetten ze bijvoorbeeld een eigen geschreven tekst op een bestaande beat of andersom.
officieel mag dit niet verkocht worden omdat het plagiaat zou zijn in zekere zin.
maar het kan wel goed gebruikt worden om artiesten nog ff extra bekendheid te geven voor het album dat eventueel uitkomt of voor onbekende artiesten die zo bekendheid willen krijgen.
het is dus niet de officiele manier die volgens de wet legaal is.
je zult mixtapes vrijwel nooit in een platenwinkel vinden en albums wel.