Kun je jezelf gitaar leren spelen?

Ik ben zelf aardig fan van elektrisch gitaar.
Ik heb alleen gee zin om naar lessen te gaan.
Is het mogelijk, jezelf via online lessen gitaar aan te leren?

(zo ja, wie heeft een goeie site?)

TJ

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Antwoorden (7)

meerdere links in onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heb je geen zin om naar lessen te gaan? Vind ik net zoiets als dat je het wiel opnieuw wilt gaan uitvinden.....Je krijgt zo veel tips van iemand die heel veel houdt van dat instrument, en vooral als iets je voorgespeeld wordt hoe het óók kan klinken na jouw goed bedoelde gebroddel, weet je veel beter waar je aan moet werken.....Mensen die een instrument oppakken en er gelijk virtuoos op kunnen spelen zijn zo zeldzaam als een giraf die pootjebaadt in de noordzee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Een kwestie van enige aanleg en heel veel oefenen.
Misschien kan deze site je wat op weg helpen: http://www.leerelektrischegitaarspelen.com/
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan, maar het zo velen malen leuker om het op (prive)les te leren! Piano heb ik op les geleerd, gitaar heb ik mezelf aangeleerd. Gitaar is wel makkelijker, ik heb dat gewoon met wat muziekboekjes gedaan. Je koopt een pakketje van muziekboekjes niveau 1 t/m 5 (bijvoorbeeld), je volgt het boek en dan kan je spelen.
Het is dus mogelijk, maar je hebt er wel veel zelfstandigheid voor nodig. Tevens is muzikaal gehoor ook erg handig; als jij niet hoort of het goed/fout is (ritme, toon, enz), dan is het zelf aanleren echt niet te doen.
Handig is ook van die boekjes met cd's met begeleiding erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je alleen naspelen dan heb je aan internet voorlopig voldoende. Met GuitarPro kun je jezelf gitaar leren spelen. Vrijwel alle nummers die jij kent zijn er voor te vinden, (bron1). Op youtube vind je ook vele lessen (bron2). Steek er veel tijd in en je wordt een goede gitaarspeler.

Neem je ook lessen dan leer je ook de theorie en wordt je pas een gitarist. Dat maakt dat je naast naspelen ook kunt soleren, uitzoeken en improviseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan nu redelijk gitaarspelen en ik heb het mezelf aangeleerd + online cursussen :p Dus het is heel erg goed mogelijk!

Toegevoegd na 8 uur:
Het is inderdaad in het begin wel even pittig, maar als je eenmaal een basis hebt kan je gewoon nummers na gaan spelen, die kan je vinden op youtube of op http://www.ultimate-guitar.com/... Het is ook niet noodzakelijk dat je noten moet leren lezen... Ik kan amper noten lezen, maar toch kan ik redelijk wat nummers spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, ik doe niet anders!

Ik kijk vaak op http://www.ultimate-guitar.com/