Wat maakt mensen aantrekkelijk?

Er zijn heel wat studies geweest rond mooi zijn en mooi gevonden worden. Het aantrekkelijk vinden is ook niet éénduidig te bepalen.

Tijd.

Hoe later op de avond, hoe schoner het volk. In een Engels onderzoek werd deze stelling bevestigd. Zij vroegen om 22 uur, om 24 uur en om 1.30 uur aan cafébezoekers hoe aantrekkelijk ze de barvrouw of barman van dienst vonden. Voor mensen die al een partner hadden, maakte het tijdstip niet zoveel uit. Maar alleenstaanden vonden de barvrouw of barman vroeg op de avond matig aantrekkelijk, terwijl ze hem of haar om half twee 's nachts heel aantrekkelijk zeiden te vinden.

Bij het voorwerp van je liefde in de buurt rondhangen, helpt op zichzelf al. Hoe vaker iemand je ziet, hoe aantrekkelijker diegene je gaat vinden. Dat werkt zo met schilderijen, gebouwen, de vormgeving van shampooflessen, en ook met mensen.

Uiterlijk.

Mooie mensen zijn geliefd. Volgens een studie zijn ze rijker, gelukkiger, sociaal vaardiger en hebben ze meer vrienden. Dat komt voor een deel door een self-fulfilling prophecy. Mensen denken dat schoonheden meer bereiken en helpen dan onbewust de omstandigheden te versterken waardoor dat gebeurt. Maar mensen kiezen over het algemeen geen partner die veel aantrekkelijker is dan zijzelf.

Zelfpresentatie.

Het helpt wel degelijk om je beste beentje voor te zetten. Sommige openingszinnen werken bijvoorbeeld beter dan andere.

Iets algemeens, zoals bij een optreden 'wat vind je van de band?'' doet het bijzonder goed. Verder helpt het in het algemeen om complimenten te maken, interesse te tonen, hulp te bieden en in te stemmen met de mening van de ander; zolang je dat allemaal niet overdrijft. Je ziet dan ook wel dat mensen het op onbelangrijke punten ineens oneens zijn met degene op wie ze verliefd zijn om aan te tonen dat ze geen slijmbal zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat ligt aan je eigen persoonlijke smaak of je hem sexy vind of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wie is Jared Leto ??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat als je niet kan zingen je iets anders moet kunnen om je cd te verkopen, in zijn geval is dat lief lachen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry, Jared Leto is niet sexy.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het kan