Als je op pianoles wilt, maar een keyboard hebt, maakt dat dan uit? Of moet je op "keyboardles" ofzoiets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Het maajt niet veel uit, ik heb het zelf ook gedaan.
Als je beter wordt zou ik wel een (elektrische)piano aanschaffen, dan moet je met pendaal enzo spelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een piano klavier is langer dan een keyboard. Het is wel mogelijk om electrische piano te leren spelen. Je hebt daar dus aangepast keyboard voor nodig met meer toetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin maakt dat niet zoveel uit! Dan gaat het om akkoorden leren en noten lezen en vinger setting etc.
Wanneer je verder komt, is het handig om een digitale piano te kopen! Dan heb je namelijk gewogen toetsen die meer overeen komen met een gewone piano!
Tegenwoordig is het niet meer zo, dat een keyboard te weinig toetsen heeft, want ze worden ook wel verkocht met 88 toetsen! Pedaal is ook geen probleem, want vaak heeft een keyboard ook wel een sustain ingang waar een pedaal op aangesloten kan worden, middels een jack (TRS) plug. Die pedalen zijn los te koop! Dus goed checken wat voor keyboard je koopt! Ik zou persoonlijk toch voor een goedkope variant van een digitale piano gaan. Let op merken als casio, m-audio of CME.
Thomann.de en feedback.nl zijn goede en goedkope sites om naar zoiets te kijken!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf al heel lang op keyboard en daar mijn hele basis geleerd. Nou hebben we sinds kort een piano en heb ik dat aangegeven en nu speel ik eigenlijk alleen nog maar piano terwijl ik op keyboard zit.
Maar ik vind het wel handig dat mijn leraar het me gewoon allebei leert, want verschil is er toch wel duidelijk tussen die 2.
Elektrische piano is idd misschien een goed compromis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt niets uit..als je echt professioneel word dan is een piano, vleugel of elektrische piano handiger maar als je net begint in leerjaar 1,2,(3??) kan het makkelijk!!succes met je pianolessen!!