wie maakt de muziek lijst van de radio?

ik ga er van uit dat de HOST dit doet, maar ik vraag me nu af.. ik hoor, OF alleen 'clasics', of een nieuw nummer die in de top-40 staat. waarom is dit? waarom kunnen ze niet nummers/tracks er tussen gooien die bijvoorbeeld, een jaar geleden in de top-40 zat? zijn hier bepaalde regels voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Bij 'grote' radiostations als 3FM, 538, Q, Veronica, Sky ed gebeurd dit door een muziekredactie. Aan de hand van luisterprofiel, verkoop en download cijfers en luisterpanels wordt dagelijks de muziek (het musicformat) samengesteld. Een speciaal computerprogramma (powergold) zorgt voor de uiteindelijke volgorde. Sommige DJ's 'mogen' daarnaast nog eigen smaak toevoegen.

Overigens het merendeel van de muziek komt uit de computer. Bij 538 worden de muziektracks aangepast. Wordt soms iet sneller afgespeeld dan het origineel en/of wordt beats aan toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal de dj's zelf maar eerst laten ze de mensen stemmen op de beste nummers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de DJ's van de grote radiostations hebben niks te zeggen over de muziek die zij draaien.