verschil tussen hiphop - rap en R&B

heej weet iemand het verschil tussen hiphop - rap en R&B

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
8.9K

Antwoorden (2)

hiphop en rap liggen zeer nauw samen, ik zou zeggen dat er zelfs geen verschil tussen ligt. Enkel is hiphop oorspronkelijk muziek om op te dansen en rap is om anderen zwart te maken of je leven of zo te vertellen. R&B, hetgeen wat nu zeer in is, betekende vroeger rhythm and blues. Maar tegenwoordig is het een genre dat invloeden heeft uit de hiphop. Rihanna is een goed voorbeeld van r&b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiphop is een stijl die in het algemeen aan de vrolijke kant is. Het ritme "springt" in een vrij hoog tempo waar de naam hiphop ook vandaan komt. Het is en erg dansbare muziek stijl en de teksten behandelen in het algemeen leuke dingen.

Rap is meer een manier van zingen dan een muziekstijl. Het accent van deze stijl ligt op de tekst die niet wordt gezongen maar op ritmische wijze als rijm wordt uitgesproken. De tekst kan over van alles gaan. Sommigen verheerlijken moord, verkrachting en het druggebruik in het gangster leven, anderen proberen juist de jeugd te waarschuwen om dit vooral niet te doen. Rappen kan in elke taal. Ali B doet het in het nederlands en Manau doet het in het frans waarbij ze en cd hebben gemaakt over een oud volk, de Dana dat ooit in Bretange leefde. Het heeft meestal een drumcomputer gebaseerde muziekstijl. De bezetting van de instrumenten is meestal vrij summier, het ritme is zeer strak. Echter dat hoeft niet, Manau gebruikt veel muziek met zelfs een klassiek orkest erbij.

R&B (rhythm and blues) is een dansbare versie van de blues dat feitlijk een engelstalige tegenhanger van het nederlandse levenslied is. Blues, waar het uit voortkomt, zijn meestal ballades met een vrij langzaam ritme. Bij R&B is de snelheid opgevoerd tot dansbare muziek en er is vrijwel altijd een refrein in toegevoegd in tegenstelling tot de meeste blues. Het is echter wel een vorm van het levenslied gebleven.