Wat zijn de tonen van de onderste partij van deze 4?

Er staat een Bas sleutel. Maar daar kwam ik op het laatst pas achter. En ik heb geen idee wat ik daarmee moet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het plaatje niet wil lukken: Het is eerst 2x een a, dan 2x een C, dan 2x een D enzovoort. Maar ik denk dat het daarmee ook wel moet lukken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

De bassleutel is een f-sleutel. De twee puntjes staan boven en onder de f-lijn. Wat dus bij een vioolsleutel (g-sleutel) een a is, is bij een f-sleutel een c.
De eerste regel van jouw muziek is dus voor de bas-partij:
c c e e f f a a c c a a g g e e
succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Wat ik hierboven bedoel te zeggen, voor het geval dat het niet duidelijk is: Op de plek waar bij een vioolsleutel de a staat, staat bij de bassleutel de c, tussen de tweede en derde lijn van onderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van jou vond ik het duidelijkst. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

B B G G F F CC EE B B F F
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt dus niet he!
De twee noten waarmee de derde maat van de baslijn begint zijn de centrale C . Dat is precies dezelfde noot als de C die net onder een notenbalk met een g-sleutel hangt met behulp van een (1) hulpstreepje. Vanuit die centrale C kan je alle andere noten verder zelf afleiden, hoef je het voortaan nooit meer te vragen, kan je lekker oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar die - vandaan komt, maar volgens mij hebben wij allebei gelijk. Van mij een + ter compensatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg je er van mij ook een, want die min slaat ook nergens op.