Wat maakt tegelijkertijd gitaar spelen en zingen zo moeilijk?

dus niet hoe je het kan doen, maar wat het zo moeilijk maakt. Het lijkt me toch logisch dat als ik een nummer met mijn ogen dicht kan spelen, ik het toch ook kan spelen en zingen, als ik de tekst ook uit mijn hoofd ken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.4K

Het beste antwoord

Als je beide niet heel erg beheerst, moet je je op allebei concentreren om het goed te laten gaan. Omdat je je maar op één ding kunt concentreren gaat het dus automatisch fout.

Naarmate je beter leert spelen kun je op den duur op de automatische piloot spelen en je dan volledig op het zingen concentreren. Maar je gitaarspel haalt dan nooit je hoogste niveau.

Maar ook als je beide wat beter beheerst blijft het een probleem. Ik speel al 30 jaar gitaar en zing er bij (eigenlijk andersom, ik ben altijd meer met zingen bezig geweest) en het blijft een kwestie van aandacht verdelen. Als ik het gitaarspelen veel aandacht geef gaat dat ten koste van mijn zangprestatie. En omgekeerd. (Het beste zing ik a capella, of als iemand anders voor de begeleiding zorgt.)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is moeilijk omdat je 2 dingen tegelijk moet doen. Je moet natuurlijk er ook op letten dat je je stem onder controle hebt. En je moet ook nog eens goed nadenken waar je je hand plaats op je gitaar. Naar veel oefenen zal dit wel gaan. Je wil natuurlijk ook presteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer maar eens met één vinger op de tafel te trommelen van de rechterhand en met de andere over de tafel wrijven en dit tegelijk. Dit is in het begin moeilijk heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tegelijk doen van 2 dingen. Mannen kunnen dat ook nog eens minder goed dan vrouwen, dus voor 'n man is 't al helemaal knap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Het sprookje van de multitaskende vrouw is inmiddels doorgeprikt. Vrouwen kunnen dat net zo goed of slecht as mannen.
Dat had ik in het begin ook! Je moet gewoon beginnen met het intro te spelen en op een gegeven moment inzetten. Als je veel oefent lukt het je na een tijdje foutloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je twee heel verschillende dingen aan het doen bent. Het ritme van zingen is anders dat het gitaarspelen.
Heeft waarschijnlijk ook met muzikaal talent te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt een super mooi gitaar nummer! Misschien leuk om mee te oefenen? Als je op You Tube Dotan - This Town intikt krijg je ook een gitaar tutorial, misschien handig :). Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n ramp is het niet.
BB King speelt nooit gitaar als hij zingt.