goede regels voor een geluid studio

He,
Ik ben jongenwerker in de wijk nesselande en hebben sins kort een kleine geluidopnamestudio.
Alleen,nu zitten we een beetje te duppen welke regelenmeten en beleids plannen tegen diefstal en sloperije bestendig is. wij komen er niet zo snel en makkelijk uit,en omdat we hier met meer slimme koppen bij elkaar zitten wil ik de vraag op gooien van hoe en wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Je kunt degelijk hang- en sluitwerk aanbrengen om diefstal te voorkomen. Informeer hiervoor bij de politie, zij kunnen jullie goede informatie verschaffen. Ga eens langs bij een zaak waar sloten e.d. worden verkocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eens naar reglementen van andere studio's of evt winkels of horecagelegenheden. Misschien kan je daar inspiratie uit halen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor anti inbraak maatregelen kan je informatie bij de politie krijgen. Misschien dat er ook voor studio's een politie keurmerk verkrijgbaar is en dat scheelt soms in de verzekeringkosten.

Wat betreft het geluid, dat kan per gemeente verschillen. Vraag hiervoor bij de gemeente. Maar ik kan je nu al vertellen dat ze eerst nee zeggen en pas na aandringen mogelijk mee willen werken. Gemeentes zijn niet zo joepie over alles wat geluid maakt, of dat nu een radiografisch helicoptertje is of een studio, ze zien er alleen maar nadelen en klagende mensen aan de telefoon in. De gemeente wil de garantie van rust en kiest de weg van de minste moeite en dat is meestal verbieden.

Algemeen: voor 8 uur 's ochtends en na 10 uur 's avonds mag je geen geluid meer produceren wat anderen tot last is, hoe klein het piepje ook maar is. Dit geld niet alleen voor studio's maar voor elke nederlander en ook voor de bekende straattoeteraars die hun auto als muziekinstrument gebruiken om de liefde aan het vrouwtje te bewijzen. Als je in de studio de hele dag wil zitten drummen en gitaarkrijzen dan zal je een vergunning voor industriële toepassingen moeten hebben. Dat is ok de reden waarom veel studio's ook op industrie terreinen zitten, dan heb je dat vergunnings probleem al niet.

Het best kan je de studio volkomen geluidsdicht maken. Echter dit kost wel behoorlijk wat centen. Kijk eens bij baxchop.nl die hebben daar alle spullen voor in huis.

Als de studio in een woonwijk ligt, dan zal je met een goed overtuigend verhaal moeten komen en zelf al met geluidseisen op tafel komen die strenger zijn dan wat de gemeente stelt.