Wie kent er nog meer reggea-artiesten zoals lucky dube en alpha blonide?

Een beetje positieve reggea om lekker bij te relaxen in het zonnetje?.Natuurlijk ken ik Bob Marley al:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Gentleman, een Duitse Reggae artiest die in Jamaica woont maakt muziek dat dicht bij Bob Marley ligt.
Inner Circle en Aswad zijn de afgelopen jaren ook erg commercieel (zoals ik dat noem, maar Reggae is mijn specialiteit, dus ik kijk meer naar de underground kant ervan).

Qua Nederlands bands kan ik je Rude Rich & The High Notes uit Amsterdam aanraden. Die maken hoge qualiteit Reggae en Ska wat heel relaxed en vriendelijk in het oor ligt.

Uit Eindhoven komt Beef. Ook zij maken lichte Reggae.

Een klein stapje verder vind je artiesten als Gregory Isaacs en Beres Hammond. In jouw geval denk ik dat de lp Night Nurse van Gregory je erg zal bevallen.

Als je eenmaal een beetje rondkijkt met deze namen op bijvoorbeeld YouTube kom je vanzelf andere artiesten tegen die in jouw stijl liggen.

Veel plezier! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ik vind het bovenstaande nummer wel een beetje op de muziek van UB-40 lijken. Misschien is Max Romeo ook iets voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer bij youtube eens "reggea mix" zijn vaak leuke mixen van ongeveer 8 min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peter tosh,third world,en misschien ff bij you tube kijken onder reggea,jammer dat lucky dube er niet meer is trouwens!Heerlijke muziek.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Collie buddz
Is iets meer hiphop achtig
Give it a try
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Splendid maakt relaxte raggea youtube ze maar! Het is trouwens een haagse band! Raggae van eigen bodem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Burning Spear, Black Uhuru, maar die hebben een iets zwaardere lading; wel relaxed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eddy Grant, Alpha Blondy, Peter Tosh.
Maarre welk zonnetje????!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lenny van the voice if holland kijk op youtube :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Culture en Israel Vibration ook heel relaxed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte aanraders ook, als je van Alpha blondie houdt zou je dit denk ik ook waarderen.
In de oostelijke caribbean heb je Bankie Banks. Die is sinds 1980 of zo erg populair. Prachtige reggae en een heerlijke stem. Hij is van Anguilla en de band heet Roots and Herbs.Hoop dat je hem net zo goed vindt als ik. You tube heeft een paar goeie opnamen van hem.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een you tube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=XfFVlF17KMI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgan Heritage zie ik nog niet in het rijtje staan, die hoort er wel bij natuurlijk

Toegevoegd na 5 minuten:
Ken je de zoons van Bob al ?

Damian marley
Key-mani Marley
Ziggy marley

Junior kelly (iets harder maar wel lekker)

LMS is ook relaxed