Ik moet de muziek verzorgen op het feestje van mijn ouders. Wat is goede muziek om hier te draaien?

Mijn vader en moeder zijn allebei 50 geworden en vieren dit als een feest. De leeftijd van de gasten zal varieren tussen ± 40 jaar en ± 70 jaar. Uiteraard zijn er ook wat jongeren maar hier zal minder rekening mee worden gehouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Antwoorden (11)

Beatles, Joe Jackson, talking heads, prince. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem de muziek van de periode waarin ze elkaar hebben ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan ze welke muziek ze graag willen op hun feest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de mensen die komen muziek meenemen? Kan je het afwisselen,
Rolling Stones, Beatles, eagles en vooral ook rustie muziek (let op: geen klassieke muziek!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren '60 - '70 en '80 doen het altijd goed in die leeftijdscategorie. Zoek gewoon wat hits op uit die periode. Dat zijn vaak liedjes die iedereen kent.

Je kunt ook de oude platenverzameling van je ouders bekijken en daar wat uit halen.

Succes en veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Beegees
http://www.youtube.com/watch?v=g1vl8aGslXM&feature=related

Eagles
http://www.youtube.com/watch?v=5zuhxfrXocw

cliff richard and the shadows
http://www.youtube.com/watch?v=CR6H9kz1Qrk

http://www.youtube.com/watch?v=m4Loke9v9nk&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin eens met rustige nummers , dan een sonneveld er tussen door.
dan alles rustig alles op bouwen, houd de mensen in de gaten met wat ze doen.
en voor je het weet staan ze te rock en rollen.
hoe later de avond, hoe ruiger het wordt.
ga gewoon op de stemming af.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jammer dat er minder rekening gehouden wordt met jongeren. Waarom? Als de sfeer goed is, en de muziek niet al te extreem dan is het toch ook leuk voor ouderen om jonge muziek te horen of lekker bij uit je dak te gaan later op de avond. Ik ben zelf van je ouders leeftijd en ik zou het verschrikkelijk saai vinden als er alleen maar zogenaamde 'ouderen' muziek gedraaid zou worden met muziek uit 'onze tijd'. Alsof wij ouderen alleen maar van die oude hap mogen houden. Als je muziek voor een gevarieerd publiek verzorgd is het juist goed alle soorten muziek aan bod te laten komen. Wat rustigere muziek om te beginnen en waar men bij kan praten, en als er mogelijkheid is om te dansen, langzaam opbouwen naar het swingen voor iedereen. Extreme muziek weglaten, dus geen heftige dubstep of te agressieve rap.
Wat het trouwens bij een enorm gevarieerd publiek van alle leeftijd ontzettend goed doet op feestjes is de z.g. balkanbeat. Andere wereldmuziek doet het vaak ook goed bij iedereen: salsa, afrikaans en de cross-overs daarmaa.
Hoop dat het een gezellig feest wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze nummers waren helemaal in:

Hits jaren 60: 1960
Welke nummers waren in 1960 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1961
Welke nummers waren in 1961 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1962
Welke nummers waren in 1962 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1963
Welke nummers waren in 1963 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1964
Welke nummers waren in 1964 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1965
Welke nummers waren in 1965 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1966
Welke nummers waren in 1966 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1967
Welke nummers waren in 1967 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1968
Welke nummers waren in 1968 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…
Hits jaren 60: 1969
Welke nummers waren in 1969 een grote hit? In dit artikel kun je een duidelijke lijst vinden van bekende nummers ui…

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel deze link gebruiken:

http://writingsuus.infoteur.nl/specials/hits-jaren-60.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had die hele lijst, die niets zegt,
niet zo hoeven kopieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, maar ik wil het zo duidelijk mogelijk maken:)
jo junk
beatels