Een zo goedkoop mogelijke! Ik zou niet letten op extra functies die alleen maar meer geld kosten. Ga voor het goedkoopste (maar wel degelijke!) keyboard. Van het geld dat je hiermee bespaart kun je een mooi oefenboek kopen, daar heb je veel meer aan dan een duur keyboard met ingebouwde leerfunctie, want die bestaan ook! Het is wel makkelijker leren met zo'n functie op je keyboard, maar een goed boek is net zo effectief. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Speel je zelf ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het erbij gaan doen. Ik ben vrij muzikaal, ik speelde al drie instrumenten, maar ik wilde graag ook piano/keyboard leren. Ben voor het goedkoopste gegaan en heb lessen gevolgd via youtube en kan nu al vrij aardig spelen. Youtube heeft namelijk ook prima lessen!
Eentje met toetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een genie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf de Yamaha YPT 210 en ben daar heel tevreden over. Half jaar geleden gekocht bij de Lidl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ahh bedankt.
Een Roland of Yamaha hebben een goede naam.
Let ook op het aantal toetsen,en de kwaliteit van de toetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kan je een yamaha nemen, daar heb je ook goede beginners keyboards van. Muziek leraren gebruiken zelf ook vaak Yamaha, en als je dan moet oefenen is het fijner en makkelijker als je een soortgelijk keyboard hebt. Zelf heb ik de Yamaha psr-E423, dag is voor beginners,maar ook daarna heb je er nog wat aan.
Als je je er echt voor wilt in zetten, is een goed key oDx ook belangrijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten wat spelfouten in, maar dat krijg je met dat snel toetsenbord op telefoons..
Nou het ligt eraan of je piano wilt leren spelen of alleen maar keyboard.

Als je piano wilt leren spelen ga dan voor een digitale piano met gewogen toetsen. op een keyboard zonder gewogen toetsen kan je namelijk geen piano leren spelen.

Als je alleen keyboard wilt spelen ben je wel veeel goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je speelt altijd Piano op een keyboard. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar piano kan je niet leren spelen op een keyboard :P De toetsen zijn daar niet gevoelig en zwaar genoeg voor.
Zowel de aldi als de lidl hadden regelmatig keyboard in de aanbieding. Als je er nog achter wil komen of je het echt wel leuk vind om keyboard te spelen kun je misschien voor een paar centen zo'n ding scoren op marktplaats ofzoiets.

Als je dat goed bevalt en je kan leuk spelen kan je later altijd nog gaan voor de Tyros4 van Yamaha (grapje)