Kan jij als je alleen de intro van een liedje hoort zeggen welk liedje het is en het vooruitzingen?

Dus als je de eerste paar tonen van de intro hoort dat je denkt: dat is dit liedje en die tekst begint zo?
En bij welke liedjes heb je dat(vooral)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Het beste antwoord

Nummers die ik niet ken niet.
Nummers die ik ken wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

ja dat heb ik bij heel veel liedjes.
bij het spel ik hou van holland wist ik het altijd als eerste.
vooral bij de bekende nummers ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan dat bij vrijwel alle (voor mij) bekende nummers uit mijn tienertijd. En daarbij ook nog wel voor enkele nummers uit de jaren sindsdien, maar niet meer zoveel.

In mijn tienertijd deed ik niets anders dan muziek luisteren, naar dansles gaan en nog meer muziek luisteren. Dan leer je al die liedjes wel.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er soms wel naast zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk jaar is hier tijdens de top 2000 (radio 2) een spel van. Je kunt hier een dag selecteren en dan kun je de intro raden.
http://top2007.radio2.nl/page/introgame/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken de liedjes vaak wel, maar weet de tekst nooit. Ik snap niet dat mensen hun pincode kunnen vergeten maar wel van 2000 liedjes de teksten weten... Onbegrijpelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ik onthoud beide en een paar extra ;-)
Bij een aantal nummers heb ik dat inderdaad.

Veelal nummers die ik zelf erg goed vind maar ook nummers die je vaak hebt gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Ik ben een enorme muziekliefhebber en heb dit dus bij verschillende liedjes (div. artiesten, jaartallen etcetera).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan moet ik het liedje wel vaak voor geluisterd hebben.
How To Save A Life, van The Fray bijvoorbeeld, kan ik van begin tot het eind meezingen, klappen, nurieën of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het merendeel van songs wel. Zeker bekende nummers. Als t een liedje is die ik echt heel goed ken en ik hoor de eerste toontjes zing ik soms al zo snel door dat ik al klaar ben als t lied pas op de helft is :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik test mezelf vaak om te zien of ik het binnen 5 seconden weet. Vaak lukt dat ook, erg leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik heel vaak. Bij alle nummers die ik op m'n computer staan heb (met tekst), dat zijn zo'n 1200 nummers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak heb ik dat inderdaad en weet ik meteen wat er komt.
Soms echter herken ik het, maar kan ik er niet opkomen. In je hoofd zing je dan sneller vooruit om maar tot de tekstregels te komen.

Ik hou er niet van maar als ik het intro hoor van 'Als de morgen is gekomen' van Jan Smit, zing ik al meteen: 'Ik lig gebroken in mijn bed, heb net de douche weer uitgezet'.
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vooral bij muziek uit 60, 70 en 80-tiger jaren. Ik kende de hele top 40 uit mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja bij bekende nummers of die mij raken herken ik het gelijk en begin al mee te zingen voordat het nummer zijn tweede toon aanslaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wel bij de liedjes die ik ken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar niet bij alle liedjes...... Ook liedjes die ik ken herken ik niet altijd meteen omdat ik ze dan waarschijnlijk heel lang niet heb gehoord.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel vaak dat ik na nog minder dan een seconde al weet wie en wat het is, maar daarna de tekst vooruitzingen, gaat me te ver. Sommigen wel, maar de meeste niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geloof het niet. Ik kan wel veel quotes horen in muziek en daar een titel, songtekst of melodie bij geven. Dus bijvoorbeeld in Mozart opeens een loopje horen dat ook in de intro zit van Somewhere, van West Side Story, of de Beatles associeren met popsongs op de radio nu)