Welke cd van de engelse popgroep Queen vind je de beste en waarom?

Ik ben zelf een enorme Queen fan en ben benieuwd naar de reacties. 1974 ben ik fan geworden en ben dit nog steeds. Ben inmiddels 47 jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De zwarte met You take my breath away.
A night at the opera. (Het was mijn eerste en dit nummer heb ik veel later nog vaak geluisterd.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja misschien flauw, maar dat is toch Greatest Hits uit 1981.

Toegevoegd op 18-06-2009 12:31:00
en waarom....omdat daar de beste op staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Letterlijk mijn antwoord.
+1
Misschien voorspelbaar maar A Night at the Opera en A Day at the Races, niet persé in die volgorde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maaaaan, das een moeilijke vraag....Ben van een later bouwjaar maar sinds ik Kind of Magic hoorde ben ik fan van alles wat ze hebben uitgebracht. Toch heeft de genoemde wel de meest uiteenlopende nummers. Zelfs Hotspace (die hier en daar wat 'amuziekaal' klinkt door pogingen van space-out achtige geluiden) heeft z'n waarde. Innuendo vind ik zelf wat minder maar wetende dat dit de periode van aankomend onheil en reflectie weergaf zit er dan weer andere waarde in. Live Killers heb ik nog op vinyl en daar ben ik wel trots op, die dubbel is namelijk ook heel goed. Ah en The Miracle. Ach eigenlijk kan ik niet kiezen.

Voor wie onder een steentje heeft geleefd of te laat is geboren, check de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vin dhet nummer "innuendo" echt ontzettend goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A night at the opera. Dat is de enige cd die ik ken. En ik vind m erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sheer heart attack, omdat daar lily of the valley op staat. Heel kort nummer, bizarre tekst, mooie melodie.