Van welke nummers zijn de gecoverde versies grotere successen geworden dan het origineel?

Je hebt bijvoorbeeld dor 'originele' versie van mr. Blue van Yazoo, maar René Kleijn heeft het nummer pas echt naar een hoger en (in nederland) bekender niveau getild. Zijn er nog meer nummers waarmee het zo is gegaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

andre hazes heeft nooit nr 1 gestaan in zijn leven

guus meeuwis zingt GEEF MIJ NU JE ANGST en komt er mee op nr 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

With a little help from my friends van Joe Cocker werd hoger gewaardeerd dan het origineel van The Beatles, gezongen door Ringo Starr.

Toegevoegd na 15 uur:
"You can't hurry love" gezongen door Phil Collins is in Nederland bekender en een groter succes geworden dan het origineel van The Supremes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Don't leave me this way is origineel van Thelma Houston, werd groter door the communards
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rosalie van Thin Lizzy is veel bekender geworden dan het origineel (weet ff niet uit m'n hoofd van wie die is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"My way" werd in 1969 met Frank Sinatra een succes; maar weinig mensen weten dat het origineel "Comme d’habitude" is, van Claude François uit 1967.
"Brandy" van Scott English uit 1971 werd in 1975 omgedoopt tot "Mandy" om verwarring met een andere songtitel te voorkomen, en werd met Barry Manilow een grote hit.
Amadea
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
De single My Way van Elvis, vlak na zijn dood uitgebracht, werd zelfs een nog groter succes, meen ik mij te herinneren...
Whitney Hoston had een enorme hit met Without You, van Harry Nilsson.

Haar hit 'I will allways love you', uit de film The bodyguard, was een groter succes dan het origineel van Dolly Parton.

Toegevoegd na 1 minuut:
'Hound Dog' van Elvis was een veel grotere hit dan het origineel van Willie Mae "Big Mama" Thornton

Toegevoegd na 4 minuten:
Mockingbird Hill, van Roots Syndicate, overtrof in Nederland het origineel van The Tanner Sisters.
rose
13 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
De cover van Whitney Houston van het lied 'I Will Always Love You' is toch wel het ultieme antwoord op deze vraag! Er zijn maar weinig liedjes die in de buurt komen van de wereldwijde populariteit van dit nummer. + 1 voor je antwoord!
Antoni
2 jaar geleden
'(I Can't Live If Living Is) Without You' is voor zover ik weet overigens gecoverd door Mariah Carey in 1994, niet door Whitney Houston. Het is in 1970 geschreven door Pete Ham en Tom Evans van de Britse rockband Badfinger, en in 1971 bekend geworden door de versie van Harry Nilsson.
She's So High was in 2004 een Europese nummer 1 hit voor de Noor Kurt Nilsen (de winner van pop idol). De originele uitvoerder van het nummer is de Canadees Tal Bachman, die had er een klein radiohitje mee in 1999. Tal Bachman is de zoon van Randy Bachman, die je kent van Bachman Turner Overdrive (You ain't seen nothing yet).