weet iemand hier wat een active subwoofer is???

en wat is het verschil tussen en gewone en een active subwoofer??
en kan ik van een gewone subwoofer een active subwoofer maken ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (2)

Een subwoofer is een grote speaker die basgeluiden weergeeft. Een actieve subwoofer heeft ook nog eens een eigen stroomvoorziening en versterker.

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat de subwoofer hele lage tonen moet weergeven (beneden de 80 hz) is het vaak ook gewenst dat er een versterker wordt ingebouwd omdat lage frequenties meer vermogen nodig hebben.

Een (sub)woofer zonder versterker noem je passief. Je kunt van een gewone geen actieve maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gewone subwoofer heeft geen ingebouwde versterker, en kun je dus niet gelijk op een geluidsbron aansluiten (Cdspeler, mengpaneel, e.d.), en moet je dus eerst een versterker tussen zetten.

Een actieve subwoofer heeft de versterker al erin zitten, en kun je gelijk op een geluidsbron aansluiten:) Behalve op een platenspeler / phono, tenzij er een phono ingang op je subwoofer zit:)

Verder, een subwoofer geeft alleen lage frequenties weer, niet de midden en hoge meestal.

Dus wil je een subwoofer kopen, heb je eerst topjes nodig, dat zijn speakers die hoge tonen kunnen weergeven.

Kijk eens naar de jb systems tsx 15 of 12, verder zijn de tapco thumps (actief) ook echt goed voor het geld wat je ervoor neerlegd!

Groetjes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En zeker kun je van een passiefe (gewone) subwoofer een actieve maken, door er een versterkermodule in te bouwen, echter kost dit veel moeite en meestal laat het resultaat wat te wensen over.

Een versterker dan gewoon apart erbij is dan wat handiger wat dat betreft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens, als de subwoofer zelf nog geen cross over ingebouwd heeft (met uitgangen voor je topjes), moet je daar ook nog 1 van kopen wil je fatsoenlijk geluid ( als je met sub-top combinatie werkt, bijvoorbeeld een subwoofer en 2 ''gewone'' 10/12/15 inch speakers). :)