Wie zou over een paar eeuwen gezien worden als de Mozart van deze tijd?

Een onbestreden genie dus in de muziek. En: moet deze juist wel of juist niet in de klassieke muziek gezocht worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Nee juist niet in de klassieke muziek. De genialiteit van de muzikant ligt het in het vermogen tot vernieuwing. Iets te doen dat invloed heeft op muziek die nog komen gaat. Iets te maken wat compleet nieuw is en zorgt dat de muziek een nieuwe kant in slaat. Ik denk dat de grootste kanshebber de Bealtes zijn. Zij zijn eigenlijk de voorvaders van de moderne pop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1 wat betreft de vernieuwing, maar ik betwijfel of de Beatles daar in aanmerking voor komen. Ik heb de indruk dat ze eerder vergeten worden, in plaats van gevierd. Maar misschien heb je daar eeuwen voor nodig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik denk als je ziet wat voor invloed de Beatles hadden op de vorming van de jeugd. Beatmuziek bestond voor de Beatles niet. Beatmuziek is de voorvader van pop. Bovendien denk ik niet dat ze worden vergeten. Ik val onder "de jeugd" en ik luister nog steeds naar de Beatles en vele van mijn leeftijdsgenoten met mij. Terwijl ze ver voor mijn tijd waren.
AWM
14 jaar geleden
Oké, sorry, dan doe ik ze wellicht tekort.
Als goedmakertje hier een 24/7 Beatles radiostation:
http://www.macca-central.com/maccaradio/index.php
AWM
14 jaar geleden
Nou jongens, allemaal naar de winkel op 09.09.09 voor het nieuwste computerspel:
http://www.thebeatlesrockband.com/cinematic.php

Andere antwoorden (9)

Francis Rossi (Status Quo) What ever you want
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elvis, the Beatles, the Stones
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elvis????
Kon prachtig zingen en was een geweldige entertainer. Maar componist???? Nee!
Ik denk, net zoals Arno, dat alleen de Beatles hiervoor in aanmerking kunnen komen. Of je ze nu goed of niet goed vind, dat maakt niet uit, maar zij zijn diegene die verantwoordelijk zijn voor de hedendaagse muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brian Wilson
Benny Andersson en Björn Ulvaeus
Lennon en McCartney

Tenslotte, de man die de titel genie al heeft gekregen:
Ray Charles!

Jouw vervolgvraag snap ik overigens niet :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk.
Ik twijfel tussen Nick en Simon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij komen er drie in aanmerking : Elton John, Queen, en John Barry (heeft heel veel filmmuziek gemaakt, van James Bond tot Out of Africa, al decennia lang) - als het er maar één mag zijn : Queen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal hier alleen in staan, maar Nobuo Uematsu is een geniaal componist. Helaas vooral bekend omdat hij de muziek heeft gecomposeerd voor Final Fantasy spellen, maar als iemand een emotie in een muziekstuk kan leggen is hij het wel, zowel kleine bkeerbare muziekstukken als bombastische overweldigende opera-achtige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk Tiësto...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn we dan helemaal net meer met het verleden bezig.