Wie was de beste rapper ooit?

links etc. worden geapprecieerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was? Moet het een rapper zijn die overleden is of tellen ook rappers mee die nog in leven zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niks uit
alles is welkom dood of levend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol... ze komen eraan :) Levend en wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.D.B . blijft de koning trouwens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet net zo'n vraag als wie is de beste voetballer ?? Of vergis ik me nu ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@marleen nee dat vind ik niet,
wie de beste voetballer is kun je vinden in de statistieken.
ik ben ook benieuwd naar de argumentatie waarom iemand dat vind.
verder zijn er verschillende stijlen kwa rap. maar als iemand simpel weg een naam van een rapper neerzet dan zal ik die zeker niet als beste antwoord kiezen.

Het beste antwoord

Tupac, hands down. Geen discussie mogelijk. 24 is hij geworden, als je dit vergelijkt met die 35 jarige idioten die je vandaag de dag op mtv ziet....

Dear Mama
http://www.youtube.com/watch?v=JNcloTmvTeA

Only God can Judge me
http://www.youtube.com/watch?v=padvnsLUhUM

Until the End of Time
http://www.youtube.com/watch?v=a7JuArhpTB8&feature=related

Changes
http://www.youtube.com/watch?v=o8Y9-JlSRXw

Do for Love
http://www.youtube.com/watch?v=yre5nBXAxyk&feature=related

Een paar goeie uit een oneindig rApretoire betere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker man ,
2pac was groots die gasten van nu zijn niks vergeleken met hem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je maar hoe subjectief het is. Ik vond Tupac vooral een aggressief straatschoffie. Niet mijn ding.
-1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fiereeyedboy
2pac was realiteit. hij drukte het gevoel van een groep uit die door de maatschappij wereldwijd verstoten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ deboender
deze mist wel in je links vindt ik
http://www.youtube.com/watch?v=Wl54ABY8VgY
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eltigre klopt die was ook echt goed. Zoals ik al zei, er zijn er nog veel meer :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fireeeyedboy, over meningen valt te twisten. Maar het valt niet te ontkennen dat 2pac één van de beste ooit was. Beetje raare -1 als het om mening gaat ;)

Andere antwoorden (6)

haha die gast van ''Informer''..Snow heet ie geloof ik (met een knipoog he?) ;-))))

Toegevoegd op 07-06-2009 01:17:52
hahahah:
http://www.youtube.com/watch?v=D39Lm_HRfOs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp je vraag niet helemaal, maar volgens mij was Speedy Gonzales het rapst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is dat speedy gonzales mexicaans klinkt (anders had ik je geen plusje gegeven.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, spitsvonstig Kweenie.
"Wie/Wat is de beste ooit?" is natuurlijk een hele subjectieve vraag, want hoe meet je zoiets?

Maar persoonlijk hield ik vroeger erg van (groepen en solo artiesten):

Leaders of the New School (oude groep van Busta Rhymes)
Lords of the Underground (rauwe east coast rap)
Ice Cube (vooral zijn vroegere materiaal nadat hij uit NWA stapte (met nadruk op het album Death Certificate))

Vele rapfans vinden Rakim (van Eric B & Rakim) geloof ik erg goed. Ik was er persoonlijk nooit zo van onder de indruk.

KRS One (Boogie Down Productions) werd ook vaak geprezen. Daar had ik persoonlijk ook meer mee.

Zo zijn er nog zat die ik nu over het hoofd zie. Maar dit zijn artiesten uit de periode dat ik erg met hip hop bezig was, die mij vooral wel bijgebleven zijn.

Toegevoegd op 07-06-2009 01:43:44
Bron 1:
Leaders Of The New School - Sound Of The Zeekers
Een van de beste Posse Cut's die ik me kan herinneren

Bron 2:
Ice Cube - A Bird in the Hand
Dope'ste track (om mijn oude slang gebruik maar weer 's uit de kast te trekken, lol) van Death Certificate wat mij betreft. Beats op het album waren ook fantastisch.

Bron 3:
Lords Of The Underground - Here Come The Lords
Tsja, daar hoef ik eigenlijk niet eens commentaar op te geven. Vooral de twist rond 2:40... erg tof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ice cube is nu ook wel hard.
maar "nwa" that's the shit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Ice Cube later niet meer zo overtuigend vond, maar ik zal hem weer 's opzoeken, kijken wat 'ie tegenwoordig uitspookt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de beste songs ooit: Today was a good day
http://www.youtube.com/watch?v=c4RY-eJgHHs
Ik zoek (en vind) het dicht bij huis: Appa en The Opposites. Beide hebben sterke, gedurfde teksten over het (straat)leven en de politiek.

Appa:
http://www.youtube.com/watch?v=-dVHL6JU0Qw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=EbBH5pMeAVY

The Opposites:
http://www.youtube.com/watch?v=j6wHqGXdQmM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over Nederlandse artiesten gesproken: ik ben erg onder de indruk van Jiggy Dje. Vroeger vond ik vooral Extince een goede Nederlandse artiest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om eerlijk te zijn vind ik appa niet echt representatief voor die gasten uit bijlmer. en daar heb je pas echt straatleven.
bless u cats in bijlmer,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlandse rap vind ik Opgezwolle, en verder weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opgezwolle, die was ik even vergeten. Erg goed inderdaad.
Tupac is natuurlijk goed, maar ik zit toch meer in de richting van Snoop Dogg te denken.

Ook de wat oudere jongens als Kid Frost, Big Daddy Kane en nog wel een paar zijn wat mij betreft kanshebbers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snoop doggy dogg vond ik wel goed,
later vond ik em wat minder worden en veranderen in een soort van "brand" met een eigen taal, stijl etc.
ik weet niet zo goed meer of hij nu nog een statement probeert te maken/ergens voor staat of gewoon entertainer is.
dat neemt niet weg dat sommige nummers van hem niet goed zijn deze tijd. ik mis alleen de drive die hij had in zijn jongere jaren waar het echt nog een uitweg was naar een beter leven en toch wel wereldwijd aandacht te trekken voor de "mindere kanten" van los angeles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik begrijp wat je bedoelt, als je zegt Snoop sold out zit je er denk ik ook niet zo heel ver naast.
dj nicky natuurlijk die van tijd om te feesten