Verandert de muziekbranche in Nederland tgv slechtere albumverkoop?

En op welke wijze is er dan een verandering.

tgv toename in illegale download hebben de platenhandels het moeilijker en ook de artiesten. Hoe wordt dit opgevangen en is er een verandering te zien?

Zelf zie ik meer nostalgie en de liefde voor de muziek, waarmee het geld wordt verdient met optredens. Dat de artiesten weer terug naar de basis gaan.
Klopt dit beeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Niet elke artiest heeft daar last van. Nick en Simon bijvoorbeeld halen nog steeds platina platen met hun albums. Maar er word zeker in deze tijd meer gedownload dan mensen gewoon het album kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat veranderd wel degelijk want beginnende muzikanten kunnen moeilijker aan een contract komen.
Je ziet het ook om je heen dat er steeds meer cd winkels en videotheken aan het verdwijnen zijn.
Maar eigenlijk heeft de branche zelf ook een beetje schuld want de prijs van vroeger lp's en cd's is altijd wel een beetje aan de te hoge kant geweest..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de basis voor 2011 !!! De hele muziek industrie is als gevolg van de arrogante houding van Buma-Stemra en de burgerlijke ongehoorzaamheid van het publiek aan het veranderen. De Bu/St heeft ons al jaren extra geld afgetroggeld door opcenten te berekenen over onbespeelde CD's en heeft VEEEL te laat geanticipeerd op het verschijnsel "downloaden". Als gevolg hier op, worden de inkomsten voor alle partijen kleiner en worden artiesten genoodzaakt om vaker dan voorheen, terug te vallen op het theater (waar niets te downloaden valt) Ook al zouden ze de prijs halveren, dan zou dat het downloaden niet oplossen (dit is voor de meeste piraten gratis) Het heeft gewoon met burger fatsoen te maken, als je een product wilt gebruiken, wat door een ander is gemaakt, dien je daar een vergoeding voor te geven.(daar hebben we de Buma eigenlijk niet voor nodig) De auto waar je in rijd en de biefstuk welke je s avonds eet, heb je toch (mag ik aannemen) ook voor betaald.