Wat is jullie favoriete muziek?

De mijne is '80 and '90. Ik ben (nog maar) 17, en veel leeftijdsgenoten kijken er van op dat ik 'ouwe-lullenmuziek' leuk vind. Jullie ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
3.5K

Antwoorden (18)

Meditatie muziek van Miten en Deva Premal, Snatam Singh Kaur is ook heel goed... Uma Mohan is geweldig goed in mijn oren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede muziek, van opera tot Kings of Leon maakt me niet uit maar ik hoor wel of het echt goed is. En oh ja, coldplay hoort daar beslist niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de weeks: Electronic, (acid) Jazz en 'oude' HipHop.
In het weekend: Minimal en Techno!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk er niet van op.. ouwe lullenmuziek kan best leuk zijn. En ik ben zelfs jonger dan dat jij bent.

Zelf luister ik graag naar muziek waar ik lekker op kan dansen.. hiphop/R&B/POP voor dansen dus..

Om mee te zingen vind duffy, Alain Clark, Jason Mraz, justin nozuka, norah Jones wel leuk..

En gewoon om lekker te luisteren thuis en onderweg vind ik alles goed zolang het maar geen hardcore,speedcore, of een ander soort -core is of iets met harde gitaren of muziek met een hooghoofdpijn gehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar kijk ik wel van op knarfuz. Dat mag namelijk helemaal niet ;O)

Het is toch leuk als je een eigen muzieksmaak hebt en niet meeloopt met de massa? Ik heb zelf een hele brede smaak, maar vind het vooral leuk als er stijlen worden gecombineerd (cross-over) met artiesten zoals Beck (Rap, Pop en Electronica), Red Hot Chili Peppers (funk en Rock), Talking Heads (funk, etnisch), Tricky (Rap), Radiohead (rock, pop, electronisch), Gnarls Barkley, Fun Lovin Criminals (pop, rap, hip-hop), Faitless (house, dance), Grandaddy (pop, alternative)... etc..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan hier een hoop leuke tussen.. :-)
Voor mij persoonlijk muziek uit de Sixties.
Er worden nog steeds veel liedjes uit die tijd gecoverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan wat ik aan het doen ben. Als ik uitga en wil dansen, wil ik graag techno horen. Als ik thuis achter m'n computer zit (nu) wil ik graag lekkere meezingers uit de jaren 70, 80 en 90 horen (van Abba to Zappa). Op m'n IPod luister ik 's ochtends vaak naar bands als Iron Maiden, Queensryche, Scorpions, Smashing Pumpkins, om mezelf op te peppen voor weer een werkdag. En als ik moe, down en out ben en dat ook wil blijven luister ik naar Radiohead en Joy Division. Wil ik vrolijk worden, dan luister ik naar de B-52's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort het veel, mensen van jouw leeftijd die iets hebben met muziek uit de jaren '80 en '90. Afhankelijk van mijn bui luister ik ook naar deze muziek, maar ook staat slam.fm regelmatig aan, ambient, trance, Egyptische popmuziek, jazz, funk. Mijn favoriet waar ik elke dag wel even naar luister is Hypnotica van Benny benassi... dat ene stukje bij 4 minuut 35... aaaaahh... oh en Enigma; Knocking On Forbidden Doors ;)

Eigenlijk alles behalve underground, keiharde house- en hardcore.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, musiek is tijdloos , ik ben in '51 geboren , kan weg zijn van de "oudjes " uit de jaren '30 . Gaat om de sound. Zo kan ik net zo hard genieten van de tegenwoordige muziek , lekker hardcore ( techno?) of hoe het heet. Ik ben classiek opgevoed , met pianoles op mijn vijfde, dus mijn hang naar classic is ook wel erg groot , maar sluit niets uit. Blijven ontdekken, denk ik , zowel achteruit als vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfde smaak als jij.
maar ook bijna alles uit deze eeuw is goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind eigenlijk wel heel veel mooi. Van klassiek tot rock. Hangt van het moment af.
Coldplay vind ik heel erg goed, maar ook de Stones, Queen, Bowie en veel jaren 70 en 80.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dance/trance
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een erg brede muziek smaak, van jazz (Ella, Billie Holliday) tot metal (Tool, Prong, Monster Magnet). Maar ook singer songwriters als Heather Nova of Aimee Mann, of low-fi muziek van Sonic Youth of Pavement. Wat ik wel merk is dat ik niet zo in de mainstream muziek zit maar meer in het alternatieve circuit.
Oja: ben in de dertig, maar luister echt wel heel graag naar een oude jazz opname van voor mijn geboorte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek van Aya Ueto :).

Een punt is dat er elk jaar steeds meer muziek wordt gemaakt (o.a. door de bevolkingsgroei). Verder blijft iets wat je vaker en recenter gehoord hebt, beter op je netvlies hangen. Dus is 't op zich logisch dat muziek van de laatste jaren 'bovengemiddeld' vertegenwoordigd is bij de gemiddelde muzieksmaak. En natuurlijk helemaal bij de jeugd.
Maar uiteraard spelen er meer (omgevings)factoren, zoals welke muziek je ouders vaak draai(d)en.

Verder wat willekeurige voorbeelden van wat ik leuk vind:
Britney Spears - Break The Ice (Gui Farina Electro House Remix) [2008]
Kim Wilde - Born To Be Wild (Single Edit) [2002]
Sandra Kim - Touche Pas A Ça [1988]
Alizée - J'ai Pas Vingt Ans [Live 2004]
Kim Wilde - Cambodia [1981]
Enya - Orinoco Flow {Sail Away} (Dance Remix) [1988]
Sandra Kim - Je Veux Ma Part De Rêve [1992]
Lasgo - Still [2005]
Cyndi Lauper - True Colors [1986]
Hilary Duff - Wake Up (DJ Kaya - Long T Remix) [2005]
Katy Perry - Hot N' Cold [2008]
Kim Wilde - Young Heroes [1982]
Robyn - Blow My Mind [2002]
Whigfield - Saturday Night (Sound Bugz Remix Edit) [2008]
Alana Dante - Take Me For A Ride [1998]
Mylène Farmer - Libertine (Remix) [1986]
Kim Wilde - Chequered Love [1981]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind : electro,indie,new rave,80's,70's en singer/songwriter. goed!
Ik ben pas 14, dus er zijn ook jongere mensen die van oude muziek houden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ouwe-lullenmuziek? In de eighties is de beste metal gemaakt! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Ikzelf vind de muziek uit de seventies en eighties het leukst. Vooral de (symphonic) rock. Favorieten: Springsteen, Alan Parsons, Pink Floyd (over ouwelullenmuziek gesproken trouwens... pfff)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerallermeeste houd ik van géén muziek. Ik kanvreselijk genieten van complete stilte, al moet je daar soms wel ver voor gaan of lang op wachten. Ik kijk altijd weer blij verrast op van de stilte in huis als de stroom uitvalt, en de koelkast, de ventilatiie en andere apparaten waar eventueel geluid vanaf komt zwijgen ineens stil ; zálig gewoon.

Het feit dat ik meniere heb en geluid niet in beide oren in dezelfde toonsoort binnenkomt heeft daar wel veel mee te maken trouwens. Als ik in een aanvalsvrije periode zit zonder tinnitus draai ik ook graag muziek, maar wát hangt zo verschrikkelijk van mijn stemming af dat ik daar geen nuttig antwoord op kan geven.

Maar mijn radio staat nooit an (hooguit eens een luisterboek of lezing) en ik heb geen (behoefte aan een) MP3-speler.

Het aller-aller-allerergste vind ik overigens de muziek van een ánder. Vooral buiten in de tuin. Zelfs als het géén Frans Bauer-achtig of Roma-muziek is (die hoor ik hier het meest) maar gewoon hlversum 3 ofzo. Hou je herrie lekker bij je !!

Ik vind acoustische vervuiling persoonlijk ook 1 van de meest storende milieuproblemen, en ook volgens mij erg slecht voor je gezondheid. Liftmuziek, winkelmuziek, bouwvakkermuziek, noem maar op....