wie zingt het nummer "rockey"?

Het is een nederlandstalig nummer, meer een geheime zender nummer zeg maar, en gaat over een verliefd stel dat op jonge leeftijd een kind krijgt en 1 van de 2 mensen komt te overlijden.
WIe kent het nummer en weet de zanger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.9K

Het beste antwoord

Don mercedes is de zanger

Toegevoegd na 1 minuut:
echt een heel mooi nummer
heb het toevallig gisteren nog zitten luisteren op youpietoupie

Toegevoegd na 2 minuten:
het nummer heet ROCKY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja heel mooi nummer
ik vind die "piratenhits"allemaal goed er zit een verhaal in het lied zat ze zingen.
Maar ja ieder zijn smaak natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je voelt met hem mee als hij het zingt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook met dit nummer http://www.youtube.com/watch?v=h-3dqpEAS20
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook een goeie vraag want dat vraag ik mij ook af of die op waarheid zijn berust. stel jij hem of ik??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaaah, dus daar komt die vraag vandaan! Kennen jullie ook 'Stille Willie' en 'Manuela'? Moet ik ook altijd stiekem van huilen... Ik heb vroeger ook een piratenzenderperiode gehad...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar komt hij vandaan maar ze hebben hem verwijderd
jij had van mij het beste antwoord gekregen stippel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goh sjaan dan weten we nog niet zeker of die liedjes op waarheid berusten
fijne jaarwisseling allemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook wel denk ik haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik overleef het wel hoor, hoewel ik lekker op weg ben naar zilver in muziek ;-)
Fijne jaarwisseling!

Andere antwoorden (1)

Het lied heet Rocky, en de zanger is Don Mercedes (pseudoniem van Rob van Bommel).

Toegevoegd na 16 minuten:
De Utrechter Rob van Bommelen begon al in de jaren zestig met zijn band onder de naam Don Mercedes & his Bentz, zonder dat het echte grote succes om de hoek kwam kijken. In 1976 scoorde de Duitser Frank Farian (later de grote man achter Boney M) een nummer één hit in zijn land met het Amerikaanse nummer “Rocky”. Producers Peter Koelewijn en Will Hoebee besloten er een Nederlandse versie van te maken. Promotieman van platenmaatschappij Phonogram (Philips) John Eshuis schreef de vertaling. De twee wisten alleen nog niet met wíe ze het liedje zouden opnemen, tot Will op het idee kwam om Don Mercedes te vragen. Peter haalde Bonnie St. Claire over (die met hem net een grote hit had gescoord met “Dr. Bernhard”) om de vrouwelijke lead-stem te doen. De productie werd in een halve dag voltooid en dezelfde dag al bracht Will een bandje naar een paar discjockey’s, die “Rocky” meteen draaiden. Uiteindelijk zou de plaat in Nederland en België op de eerste plaats belanden. Na dat mega succes maakte Peter nog een paar platen met Don maar die hadden niet zoveel succes.
Amadea