Weet er iemand een (klassiekachtig )pianostuk dat relatief makkelijk te leren, maar moeilijk klinkt?

Ik heb geen pianoles, maar ik vind het leuk om stukken van Youtube te leren. Ik heb een stukje van Amelie geprobeerd, maar dat wordt te moeilijk op een gegeven moment.

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik bedoelde: dat relatief makkelijk te leren IS.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.7K

Het beste antwoord

River Flows In You - Yiruma
Heel mooi stukje piano muziek, en een lager niveau dan Amelie van Yann Tiersen (Comptine d'un autre été)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Fur Elise van von Beethoven

Toegevoegd na 1 uur:
En zelf vind ik de vlooienmars ook altijd heel indrukwekkend klinken, maar iedereen die het speelt, zegt dat het heel makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fur elise, van mozart. Het is pas mooi, als je er net zoveel gevoel in kan krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De onderste bron leert je hoe het moet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beethoven bedoel ik ipv Mozart natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vlooienmars..ook erg leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
turn of a friendly card van alon parson
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gnossienne no.1 van erik satie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is beter +
al is een gymnopedie makkelijker. in die gnossienne staat namelijk geen maatindeling. misschien iets te lastig in het begin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gnossienne heeft wel een duidelijke structuur.
makkelijker te volgen dan gymnopedie (vind ik dan).
en misschien is gymnopedie no.1 te lastig in het midden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilde ik ook zeggen, ging mij ook redelijk af en fantastische music! +
De vlooienmars, klinkt echt heel erg moeilijk, maar is in een kwartiertje geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Bijna) altijd is het andersom: een muziekstuk klinkt makkelijk maar blijkt bere-moeilijk als je 'm wilt uitvoeren. Ik denk dat dat met de genoemde pianostukken ook het geval is. Nu is moeilijk ook weer subjectief dus persoonsafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik aan een moeilijk klinkent makkelijk stuk denk, denk ik meteen aan für elise. dit is een relatief makkelijk stuk wat mooi klinkt.

wat ook heel leuk is, is om twee violisten of fluitisten op te zoeken en samen het kanon in D van pachelbel te spelen. je laat viool/fluit I de eerste partij spelen, viool/fluit II de tweede en je speelt de derde partij met je rechter hand. met de linker hand speel je de cello partij, wat een continuë herhaling is en wat je dus uit je hoofd kunt leren.

je moet googlen op [kanon in d pachelbel partituur]

Toegevoegd na 2 minuten:
het is wel even oefenen maar je hebt een prachtig resultaat. ook als je een wat rustiger tempo neemt.