Welke muzieksoort bezit meer gevoel? Klassiek of Jazz?

A.U.B. niks over Hindoemuziek, Rock of Electronica.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (4)

Hardcore voel je wel :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazz wordt meestal geïmproviseerd en geeft dus beter aan hoe de muzikant zich op dat moment voelt.
Klassiek is gecomponeerd en daar heeft de componist dus een boel gevoel in kunnen stoppen.
Het antwoord op je vraagt ligt er dus aan naar wat voor gevoel je op zoek bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beide soorten evenzeer. Het is inderdaad zo dat sommige soorten jazz geïmproviseerd zijn en dus meer vanuit het gevoel lijkt te spreken, maar je ziet vaak dat mensen toch steeds op dezelfde manier improviseren.

Klassiek is inderdaad gecomponeerd, maar kan desondanks het 'machinale' proces juist veel gevoel uitstralen.

Eigenlijk had ik dus beter niet kunnen antwoorden, want ik weet het echt niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dat vooral afhankelijk is van de manier waarop het gespeeld wordt. Klassiek kan heel schools klinken, maar dat hoeft niet. Jazz klinkt van nature veel vrijer, maar kan ook gevoelloos gespeeld worden.