Een piano weegt gemiddeld 200 kg. Sommige piano’s zijn zwaarder; de Bösendorfer 1.30 weegt bijvoorbeeld 298 kg.

Toegevoegd na 4 minuten:
De Steinway vleugel bijvoorbeeld:
Gewicht: ± 252 kg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen de 180kg & de 450kg.
Hangt ook volledig af van de piano.
de gewone zal tussen de 180-260kg wegen & de vleugelpiano net iets zwaarder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleine buffet piano (verticaal staand) kan al gemakkelijk 200 Kg wegen. De meeste oudere buffetmodellen zijn veel zwaarder en dit komt door het gewicht van het gietijzeren kader, de mechaniek en de stembalk
bovenaan de piano.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nog een weetje:
Een vleugel voor gebruik in de woonkamer weegt gemiddeld 300 tot 350 kg. Concertvleugels zijn zwaarder; een Bösendorfer Imperial (2.90 m) weegt zo’n 750 kg.
fremar
13 jaar geleden
Een lichte piano kan maar 200kg wegen.
Een zware piano wel 600kg.
Ongeveer zo'n 350 a 400kg.