Hoe krijg ik eelt op mijn vingers

Ik speel gitaar, maar ik kan dagelijks maar erg kort speken omdat die snaren in mijn huid snijden. Meestal moet ik dan een hele dag wachten voordat ik weer kan spelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.7K

Het beste antwoord

Tja, ik speel geen gitaar, maar ik drum. Ik heb me in het verleden letterlijk de blaren geslagen (te veel wrijvingswarmte tussen stokken en vooral de zijkanten van mijn wijsvingers), maar hoe meer ik speelde, hoe langer het duurde voor ik weer blaren kreeg. Uiteindelijk ontstond er een eeltlaagje op mijn vingers en kreeg ik geen blaren meer. Het is dus denk ik toch: spelen, spelen, spelen (en uiteraard de goede speeltechniek gebruiken, niet te krampachtig).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat duurt wel even maar na iedere week kan je wel vijf minuten langer spelen en na enkele maanden kan je wel bezig blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijven spelen. Elke keer lukt het je een stuk langer te spelen en op een gegeven moment krijg je vanzelf eelt op je vingers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga roeien!
Eelt binnen 1 dag is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het beginnen van gitaar spelen krijg je last van je vingertoppen, nadat je vaker oefent verdwijnt de pijn en je krijgt eelt op je vingers. Speel geen 2 uur achter elkaar, maar maak rondes van ongeveer 30 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de keuze kunt maken tussen nylon- of stalen snaren Duco, dan zou ik voor de eerste kiezen. Mooie snaren om met wat minder pijn eelt op je vingers te creëren.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op een klassieke (akoestische) gitaar speelt, dan zou je eens kunnen overwegen nylon snaren te gebruiken. Dan kun je veel langer blijven spelen.
Je krijgt dan ook eelt op je vingers, maar het gaat allemaal wat langzamer. In ieder geval "snijdt" het niet zo in je vingertoppen.

Als je elektrische gitaar speelt, dan is 100% nylon denk ik niet mogelijk, maar er zijn wel allerlei tussenvormen. Ook dan is het dus mogelijk wat zachtere snaren te kopen.

Zie link voor meer info over snaren.
Succes!