waarom worden er vaak liedjes gemaakt over rood en niet over paars groen of geel ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Omdat rood allerlei heftige emoties en gebeurtenissen vertegenwoordigt. Het symboliseert o.a. liefde, passie, warmte en vlammen, gevaar, onrust, oorlog, revolutie, twist, ruzie, bloed, hartstocht, offer, ego, energie en beweging.

En liedjes gaan nu eenmaal vaak over liefde, passie, ruzie, strijd...al die dingen die het leven diepgang geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat rood de kleur van de liefde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er vaak bloemen worden bezongen en die zijn in die liedje vaak rood (rozen).
Maar er zijn ook wel liedjes over andere kleuren. Violets are blue, maar de roses are dan weer red.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paars is toch regelmatig in de mode hoor:

http://www.youtube.com/watch?v=s0cCMOGVrjA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Purple Rain
Yellos Submarine
Being Green

Wat betreft Rood kom ik ook niet veel verder dan Rood van Marco Borsato...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je daar nou bij?
Blue eyes / Elton John
Little green bag / George Baker Selection
Purple haze / Jimi Hendrix
White wedding / Billy Idol
Blue suede shoes / Elvis Presley
Yellow / Coldplay
Green eyes / Coldplay
Blue Hotel / Chris Isaak
Orange crush / REM
Black dog / Led Zeppelin
Black or White ? Michael Jackson
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En welke flapdrol heeft me nu weer een min gegeven?En waarom eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt hoor!