Ik wil heel graag op muziekles maar het mag niet van mijn ouders, wat moet ik doen?

ik zit al op wedstrijd zwemmen 5 keer per week, dansen 1 keer per week, en ik zit natuurlijk met school, maar ik wil ook heel graag een instrument bespelen, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (9)

Je zal moeten kiezen.
Het lijkt me dat je week behoorlijk vol zit. Ik vind het al geweldig dat je die mogelijkheden allemaal krijgt. Ik kan me je ouders wel voorstellen dat je niet mag maar misschien kan je een compromis met hun sluiten.
Al met al is het erg kostbaar voor je ouders om je alles te geven wat jij graag wilt.
Moeilijke keus, maar je zal iets moeten laten vallen. En de school mag er niet onder lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sparen voor een instrument en zelf gaan oefenen is misschien een optie?
of van je andere hobby's wat laten vallen en in overleg met je ouders les gaan volgen op een muziek school. je mag misschien niet zoveel verschillende dingen tegelijk. je zult dan misschien moeten kiezen wat je leuker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet al heel erg veel. Als je nog meer erbij gaat nemen, dan krijg je het wel heel druk .Besef wel dat als je muziekles neemt, je heel veel moet oefenen. Dus je zal keuzes moeten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zal dan een van die dingen die je doet op kunnen geven...
vaak is het ook dat ouders financieel niet alles kunnen opbrengen...
ik vind toch al dat je niets te kort komt...
of je moet er zelf voor gaan sparen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tevreden zijn met wat je allemaal WEL mag, rupsje nooitgenoeg....!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een instrument bespelen is heel goed en nuttig. Het zou jammer zijn als je dat niet kunt doen, maar inderdaad, je doet al wel heel veel.
Misschien kun je, in overleg met je ouders een goedkoop tweedehands instrument kopen (desnoods eerst iets simpels) en ga je eens zelf oefenen (ik hoorde een 13 jarige keyboard spelen, zelf geleerd via youtube, helemaal geweldig wat hij al kon). Als je dan laat zien dat je veel oefent en echt belangstelling hebt mag je misschien over een tijd alsnog op les
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maarja, je moet er wel tijd instoppen. anders loopt het op niks uit.
en youtube is niet de beste leraar.
amigo
13 jaar geleden
saman, daar heb je natuurlijk gelijk in maar daarom ook mijn slotzin. het was bedoeld als opstapje naar echte les
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim idee!
gewoon van iemand een gitaar lenen en beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet een instrument in de vorm van een keyboard of gitaar kan lenen van iemand, zul je aan je ouders moeten bewijzen dat je het echt wilt en misschien een baantje moeten nemen om het instrument te bekostigen of gitaarles te betalen. Dit om je artistiek zoveel mogelijk te ontplooien. Je komt over als een levenslustig iemand en daar moet je concessies in doen.

Ik voorspel net als meer mensen hierboven dat je teveel hooi op je vork neemt, maar dat geeft niet. Want daar kun je zelf het beste achter komen als je alles op een gegeven moment maar half lijkt te doen en je jezelf tegenkomt. Blijf zoveel mogelijk doen wat in je opkomt. Zo leer je jezelf echt kennen in plaats van alles vooraf te bedenken. Ze zeggen wel eens dat het wiel niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden, maar soms levert het meer op om dat juist wel te doen. Succes met de twee mooiste dingen in het leven.. sport en muziek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muziekles daar moet je tijd voor maken en jij hebt al zoveel hobby's. Wat je wel kunt doen is een goedkoop instrument aanschaffen; een fluit ofzo en jezelf de liedjes leren. Ik ken mensen die echt goed spelen zonder dat ze maar een noot kunnen lezen, vroeger was er gewoon geen geld voor les. Luister en leer spelen. Succes