Stel, je hebt 2 speakers. Je doet er 2 speakers bij. Hoeveel dB produceer je dan meer?

je hebt 1 speaker die produceert bijv. 40 dB. Voeg je een tweede toe, dan zit je theoretisch op 43 dB. als je dan nog 2 speakers toevoegt, krijg je dan 46 dB of 49dB?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha goeie vraag... ik denk er anders over.
als je werkt met alleen dezelfde versteker , levert het alleen maar verlies op....

Het beste antwoord

Bij een verdubbeling van het vermogen stijgt het volume met 3 dB bij 4 speakers dus 46 dB.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aangenomen dat die speakers elk door een aparte versterker worden ondersteund.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

49 lijkt mij, want als je bij die 2 op 43 dB zit en als je dan nog 2 toevoegt, dan is dat 2x3, en zit je dus op 49 dB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geluidsproductie wordt niet hoger met meerdere speakers. Het afgegeven vermogen van de versterker blijft gelijk en wordt verdeeld onder de speakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, ik had er idd geen rekening mee gehouden dat het rendement per speaker wel eens kan verschillen.