Waarom begint elk woord van een titel van een cd track met een hoofdletter?

Op cd's en helemaal in mp3 bestanden zie ik steeds dat alle woorden van een titel met een hoofdletter beginnen, bijvoorbeeld:

Everly Brothers - All I Have To Do Is Dream

Waarom is dat, ik vind het maar lelijk en grammaticaal onjuist.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Vaak is het niet *ieder* woord, maar wel veel.

En de reden: omdat het in de Engelse taal wél gebruikelijk is. Je kunt het lelijk vinden, maar het is niet grammaticaal onjuist.

Ik heb hier een hele handleiding liggen voor hoofdlettergebruik in Engelstalige titels. Als je die regels toepast, krijgen inderdaad de meeste woorden een hoofdletter. Het steekt een stuk ingewikkelder in elkaar dan de simpele Nederlandse regel (het eerste woord van een titel krijgt een hoofdletter), maar als die Engelsen het op die manier willen doen, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet mag?

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, en voor de volledigheid een samenvatting van die regels.

Een hoofdletter krijgen:
- het eerste en laatste woord van de titel;
- het eerste woord na een zinscheidend teken;
- zelfstandig naamwoorden inclusief hoofdtelwoorden en eigennamen;
- bijvoeglijk naamwoorden;
- bijwoorden;
- werkwoorden in al hun vervoegingen;
- onderschikkende voegwoorden;
- voornaamwoorden;
- tussenwerpsels.

Geen hoofdletter krijgen (tenzij ze onder één van de regels hiervoor vallen):
- lidwoorden;
- nevenschikkende voegwoorden;
- voorzetsels;
- infinitive particles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ligt er aan hoe de cd is ingevoerd bij een programma waar bijna elk mp3 programma mee werkt, Elke cd heeft een bepaalde codering die word herkend zodra je hem in je pc doet zo krijg jij de nummers artiest,genre in je program. Als het een onbekende, nieuwe cd is kan hij het soms niet herkennen en dan kan je het zelf invoeren.
Je kan het zelf wel veranderen naar jou wens het is alleen een beetje veel werk als je veel mp3 tjes hebt

Toegevoegd na 4 minuten:
dit is dan op betrekking op het mp3 gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle woorden in titels hebben hoofdletters

quote :

[11] bij de belangrijke woorden in titels van boeken, artikelen of liedjes

(Catch 22,
The Catcher in the Rye)

maar the, a, an en korte voorzetsels alleen als ze het eerste woord van de titel zijn

(An Other Day
On the Beauty of Life,)

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik persoonlijk denk is dat een titel als naam gezien kan worden.

En namen schrijft men ook met hoofdletters.
En niet alle (achter)namen hebben hoofdletters.

verschil tussen Jan Jansen en Jan van Janssen (bijv.)

Lijkt mij de meest logische verklaring. Zowel in het Nederands als Engels.