Naar welke nederlandse radio zender luisteren de meeste mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (7)

Een van de best beluisterde Nederlandse zenders is Radio 538 en kan getypeerd worden als een hitradio met top-40 muziek, dance en populaire deejays. [http://www.kabelraden.nl/nieuws/programmaraadnieuws/ni/15604/programmaraad-harderwijk-laat-tv-en-radiopakket-ongewijzigd/]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vind je bijgevoegd lijstje wel interessant.
Radio 538 scoort hoog, maar nog hoger ORN-radio.
Volgens mij zijn dat alle regionale zenders samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele jaren geleden heeft Radio 538 Skyradio van de eerste plek verdrongen.
Die plek hebben ze niet meer afgestaan.

http://www.mediacourant.nl/?p=66452
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk Radio 538 of de lokale zender. Ik zelf luister altijd naar skyradio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord op je vraag is radio 538 in 2009.. Alleen vraag ik me af of dat wel klopt.
Ze berekenen dit dmv een enquete. Voor deze enquete zijn 3000 mensen gevraagd.
Vervolgens wordt er met de resultaten een normale verdeling genaakt.
Dit klopt in puur wiskundige theorie natuurlijk allemaal, alleen weet ik zeker dat het niet klopt, aangezien zo'n enquete meestal op EEN plek wordt uitgevoerd, en niet elke doelgroep op elke plek komt; denk bijvoorbeeld dat de enquete is afgenomen in de binnenstad tussen 1 en 5. Als je dit in gedachten neemt zijn er een paar grote groepen mensen die niet aan de enquete meededen; de mensen die aan het werk waren, de bejaarden enz. Het is dus een schatting, en ik denk dat de werkelijke resultaten anders zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zal dus al met al ongeveer overeen komen, maar precies zullen we het nooit weten. Omdat je niet kan zien wie er een radiosignaal oppikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat 538 het meest geluisterd wordt. ik ook