Hoe wordt een clip gemaakt?

In vrijwel alle clips worden meerdere scenes getoond.
Bijvoorbeeld in: http://www.youtube.com/watch?v=ElYwUY60UYw

Hoe wordt dit nou gedaan? Zingen ze gewoon tijdens die scene het bewuste stukje, en gaan ze met een verse studio-opname er overheen?

Hoe doen ze dat nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (2)

De artiest zingt op verschillende plekken het hele liedje. Later wordt door de regisseur de goede beelden uitgezocht en die worden naast elkaar gezet. Dan wordt het lied eronder geplakt die door de artiest in een studio is ingezongen. In die studio zijn alle valse nootjes weggefilterd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Djimme heeft het bijna goed. De artiest zingt niet het hele liedje op verschillende plekken maar dat deel wat gebruikt wordt. Van tevoren is er n.l. een draaiboek gemaakt waarin vastgelegd is welke shot, waar komt.
De artiest zingt de betreffende stukjes van de song in op de aangewezen locaties en dat wordt uiteindelijk gemonteerd met de originele studioversie van het liedje er onder.
Zelf heb ik verschillende videoclips voor artiesten gemaakt. Is hartstikke leuk om samen met de artiest te bedenken hoe de clip er uit moet zien en nog leuker is het om dan met het gefilmde materiaal de clip uiteindelijk te monteren.