Ik heb een enge film gezien en ik durf niet meer alleen in mijn kamer te slapen! Wat moet ik doen?! xBangMeisje!

ik heb een enge film gezien en ik durf niet te slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke film was het ? Goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond "V" ook heel naar toen . Dingen die je bij blijven ... Vampier films kijk ik al heel lang niet meer . Daar heb ik echt last van gehad. Maar ik vond Winona Ryder zo leuk dat ik de vampierfilm met haar wel móest zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, Ik kwam er later pas achter dat ik een typ foutje had gemaakt. Ik heb maar een paar deeltjes van de film op tv gezien. Deze is het: Paranomal Activity 2. Ik denk dat je die reclame misschien wel op tv hebt gezien? Achja. Met al die reacties en antwoorden denk ik dat het een stuk beter gaat! Bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loveoscar. Nou snap ik het , Paranormal Activity is echt eng, waar het eigenlijk helemaal niet eng zou moeten zijn. Nou kan ik wel een antwoord geven. Ik heb de film niet gezien maar er wel over gehoord.

Antwoorden (10)

Het licht aanhouden en je even richten tot een goed boek met een ander onderwerp dan de film.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je geen boek hebt, gewoon een tijdje met het licht aan rustig door je kamer lopen en je kamer goed in je opnemen. Dit kan rust en vertrouwdheid terugbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoop ik voor je dat dit een goeie leer is voor je.
Voor een volgende keer.

Het is en blijft maar een film.
Dit is dus niet echt gebeurt en zal dat ook niet gaan gebeuren.
Van je afzetten, denken aan leuke dingen en gewoon rustig gaan slapen.
En als dat niet lukt, op een gegeven moment ben je zo moe dat je wel moet gaan slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij altijd hielp was een leuke grappige film aanzetten.

Wat we thuis momenteel doen is na een enge film comedy central aanzetten. Dan focussen wij daarop en niet meer op die film. En dan vallen we in slaap met Comedy central. (Wel met timer natuurlijk)

En als dit niet mogelijk is bij jou thuis zou ik een leuke magazine inkijken. Of een goed boek. Catalogus. Of ga eens lekker fantaseren over iets wat je heel graag wilt hebben.

Wees creatief

Weltrusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was vroeger ook heel bang ! Uit mijn ervaring hielp het mij heel erg als ik hardop in mezelf dacht(zei) dat het allemaal nep en gespeeld was en ik probeerde me altijd scènes uit die film in te beelden en er dan camera apparatuur bij te verzinnen. Dit heeft voor mij erg goed geholpen misschien heb je hier iets aan. Groetjes en succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk antwoord. Dat denk ik soms ook wel eens volgens mij als het een echt zware horrorfilm is.
Kijk een kinderfilm helpt altijd en ik ben soms ook bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf je realiseren dat het maar een film was. Ik weet niet welke film je bekeken hebt, maar de monsters, spoken en demonen uit een horrorfilm zul je in je eigen kamer niet tegenkomen. Erna niet meteen het licht uitdoen en gaan slapen, maar een lachfilm zien of een grappig boek lezen kan wel helpen. Het kan zijn dat je echt niet tegen enge films kan, dat hebben meer mensen. Mijn vriendin knijpt me de blauwe plekken bij een spannende film. En oja, vergeet niet om even onder je bed te kijken voordat je gaat slapen (haha, grapje, er zit niets onder).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een kaars en ga aan je tafel schrijven over wat er zo eng was. En dan ga je beschrijven hoe ze de film zo konden maken. Hoe zit de film qua structuur in elkaar? Of hoe hebben ze de enge personen of monsters zo eng gemaakt? Als het gaat om enge personen, stel je dan eens voor hoe een persoon zo eng kan worden, wat heeft die eerder meegemaakt volgens jou. Fantaseer, wat moet een mens meemaken om eng te worden en schrijf je eigen film/verhaal. Zo creeer je afstand tot de film. Licht heb je niet nodig, alleen licht om je schrijven te zien. Het is goed om niet bang te zijn in het donker, mijn dochter van 2 kan het al. Dit bereidt je voor op als het licht ooit eens uitvalt. Niks engs aan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, het leven is soms doodeng, en ook de verhalen die je hoort of de films die je ziet. Bang zijn hoort er nu eenmaal bij. Probeer het bang zijn maar te accepteren, het gaat vanzelf voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan op youtube kijken of je de making of kan vinden, zodat je ziet dat t echt ziet dat t nep is, of hou ergens een beetje licht aan. maar afleiding is vaak de beste manier, zoek iets grappigs op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk dat dit helpt, je ziet gelijk hoe nep het dan is. +
Iets anders op Tv kijken, het liefst een comedy (comedy central werkt bij mij altijd goed). Lekker breindodend en het leidt je af van die enge gedachtes.