De film is gebaseerd op het boek van Ronald Giphart. Er is geen clou het is een roman.

Het verhaal is heel simpel. Een beetje bitchy type die Phileine, die zich een beetje verheven voelt over iedereen. Ze zoekt haar vriendje Max in New York op en maakt de meeste mensen die ze tegen komt - verbaal - voor oud vuil uit. Ook haar vriendje, want ze denkt dat hij haar bedriegt, niet geheel ten onrechte. Maar zoals de titel doet vermoeden, komt de bitch natuurlijk tot inkeer. maar verder heeft Phileine weinig diepgang.

In feite is het een typetje dat het mogelijk maakt om korte scenes te kunnen beschrijven en vooral Gipharts stijl is leuk en kenmerkend.

Al met al is het boek leuker, omdat het simpele verhaal ondergeschikt is aan de stijl. Bij de film is dat heel anders en blijft er niet veel over. Misschien is dat de clue.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijgaand de samenvatting op Youtube ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoewel Phileine zich graag voordoet als een onaantastbare powerbabe, is ze in werkelijkheid een vat vol onzekerheden. Als haar ongebonden vriendje Max naar New York vertrekt om daar in een experimentele versie van Romeo & Juliet te spelen, reist Phileine hem niet alleen ongevraagd achterna, maar verstoort ze ook zijn repetities voor het toneelstuk. Zeker als ze het idee krijgt dat hij haar bedriegt met zijn sexy tegenspeelster, Joanne. Op de première staat Phileine op en schreeuwt naar Max dat hij nu direct moet kiezen tussen haar en het toneelstuk. De volle zaal geniet en Max voelt zich te kijk gezet. Als ze uit wraak ook nog eens Joannes vriend LT versiert, eist hij haar excuses. Maar Phileine zegt nooit sorry.
Amadea