Leuke fantasyfilms voor iemand van 13?

Zoiets als Twilight ofzo? Mag jankerig zijn, maar niet te veel bloed.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het leukst vind ik als iemand een weerwolf of een ander mythisch wezen is. Net als Twilight. Dat vind ik vet. Weet iemand toevallig zoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb onder mijn antwoord meer aanvullende info geplakt naar de hand van jou toevoeging!

Antwoorden (5)

De films van de Kronieken van Narnia zijn erg mooi!

Toegevoegd na 2 minuten:
En natuurlijk In de ban van de Ring/Lord of the rings, maar die zijn wel spannend af en toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
City of Ember (2008)

Toegevoegd na 14 minuten:
Stardust (2007) is ook leuk: http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1391264537/
bamibal
13 jaar geleden
Golden compass

Toegevoegd na 9 minuten:
An american werewolf in london. Is een horror comedy uit 1981. Lang geleden weet niet meer of hij erg bloederig is.

Toegevoegd na 40 minuten:
Teen Wolf met michael J Fox. Erg leuk
(zie laatste bron)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja redelijk,
de overleden vriend van de hoofdpersoon komt steeds terug... Eerst is zijn halve gezicht weg gegeten en steeds als hij terug komt is hij een beetje verder weg gerot.
Als iemand niet van bloed houd is dat misschien ook een beetje teveel van het goede? Wel goede film trouwens! Echt een horror klassieker :)
The golden compass - leuk idee
Avatar - spannend, mooie wereld, liefdes verhaal.
Harry Potter, maar die ken je vast wel.
Pan's Labyrinth - Erg mooi, niet zo simpel als twilight.
Big Fish - Entertaining :)
Nightmare before christmas - stop motion liefdes verhaal van Tim Burton
Corpse bride - zelfde als bovenstaande.
Coraline - ook stop motion, erg mooi gedaan! Spannend voor een kinderfilm, erg leuk voor volwassenen ook!
Dragonheart - stem v Sean Connery, leuke film.
Edward scissorhands - no blood, tim burton film met johnny depp, erg lief verhaal.
The mummy trilogie - Brendan fraiser, een hoop humor, wel spannend ook :)
Beetlejuice - wederom tim burton.

Paar van mijn aanraders! Hier is een link naar een fantasy top 100, misschien krijg je daar nog inspiratie van.
http://home.austarnet.com.au/petersykes/fantasy100/lists_films.html

op www.youtube.com kan je de trailers bekijken.

Op www.imdb.com kan je de cast, regisseur, beschrijvingen en plotlijnen opzoeken.

Veel kijkplezier! :)

Toegevoegd na 33 minuten:
Heb in het antwoord ook expres een paar gestopt met fantasy wezens. Hier nog specifieker:

Golden compass- pratende dieren die bij mensen horen.
Avatar, nou dat spreekt voor zich
Pans labyrinth, veel veel mythologische wezens
Big fish- weerwolf, reus, siamesche tweelingen enz.
nightmare before christmas, nachtmerrie wezens van klei.
corpse bride - zelfde als bovenstaande.
beetlejuice- hoofdrolspelers worden spoken en leren daar mee omgaan.
dragonheart, pratende draak (sean connery) als een van de hoofdpersonen
edward scissorhands, man gefabriceerd door uitvinder die iets wou om lief te hebben met scharen als handen.
the mummy- spreekt ook voor zich
coraline- komt in een tegenovergestelde wereld terecht.

Ik ben trouwens deze vergeten:

Blood & Chocolat.
Erg leuke weerwolf film, en ook al staat het in de titel, weinig bloed.
Ik denk dat deze erg leuk voor je is?

En Cirque du freak vast ook wel dan!
Gaat over een freak show en de hoofdrol speler word een half vampier.

Hopelijk heb je wat aan de aanvullende informatie en extra tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt zeg! Daar heb ik wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan! Geniet ervan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, genoeg keuze zo te zien!
Een paar mooie die niet eng of bloederig zijn, en die ik op die leeftijd heel tof vond:

Labyrinth: tienermeisje wiens babybroertje gestolen wordt door de goblins (met als aanvoerder een fantastische rol van David Bowie), die ze binnen een aantal uur moet terug vinden, rennend door een labyrinth, vergezeld door allerlei fantasybeesten. Heel mooie film, heel sprookjesachtig.

World of the Dark Crystal: Heel mooie, mystieke film over 2 rassen met fantasywezens, waarvan de slechten en goeden in essentie zo sterk verbonden zijn, dat als eentje van de goeden sterft, ook een van de slechten sterft, etc. Mooie, diepe boodschappen. Heel volwassen film.

Mists of Avalon: Verfilming van het boek van Marion Zimmer Bradley, over Koning Arthur en met name zijn zus, die een Heidense priesteres. Heel mooie beelden, heel mystiek
Mooie muziek ook van Loreena McKennit.

The Storyteller: geen film, maar een serie korte films, waarin een heel toffe verhalenverteller (en zijn hond) sprookjes vertellen. Heel erg leuk!

Legend: Geen idee meer waar die over ging, maar met een jonge Tom Cruise in de hoofdrol, iets met een slecht duivelachtige personage en romantische softfocus beelden met eenhoorns en bloemblaadjes in de wind. Niet erg hoogstaande kwaliteit geloof ik, maar wel echt iets 13jarige meisjes.

Neverending Story: wat meer voor jongere kinderen, maar wel heel mooie film, over een jongen die een boek leest over een fantasywereld en een prinses die gered moeten worden, waarbij de jongen zelf invloed krijgt op hoe het verhaal verloopt.