Welke 'ontsnappingsfilms' zijn er nog meer (zie uitleg) ?

Ik ben op zoek naar spannende films waarin ontsnappingspogingen vanuit een gevangenis centraal staan, zoals o.a.:

- The Shawshank Redemption
- Papillon
- The Great Escape
- de vroegere tv-serie Golditz

Welke films zijn er nog meer op dit gebied?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Bangkok Hilton erg indrukwekkende film over een vrouw die in Thailand gepakt wordt met drugs in haar tas.
Haar advocaat helpt haar, als het op de normale manier niet lukt tenslotte met een ontsnapping.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en de film Tango & Cash heeft er ook een spectaculaire ontsnappingsscene in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Escape from Alcatraz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Tomb
The Shawshank Redemption

En geen film, maar wel een geweldige serie over meerdere ontsnappingen uit gevangenissen: Prison Break.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Escape from Sobibor.
Een ontsnappingsfilm uit een concentratie kamp ten tijde van de tweede wereld oorlog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! De titel komt me bekend voor. Ik zal eens kijken of ik die niet al gezien heb. Maar goeie films zijn het waard om nog eens te bekijken... en nog eens... en nog eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geweldige film
+
Chicken Run : )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shutter island
Niet helemaal centraal, maar echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De serie Prison Break (maar da's geen film natuurlijk; wel heel spannend en onderhoudend, al is het hier en daar wel erg over the top).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The count of Monte Cristo, spannende film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een hele goeie film. Het ontsnappingsgedeelte beslaat maar een klein deel (maar wel spannend). Het mooie in die film is de wraakactie van de graaf.
Ook geen film maar destijds een razend goede serie : Colditz. Gaat over krijgsgevangen soldaten in Duitsland die proberen te ontsnappen uit een kasteel dat tot gevangenis is omgebouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Last Castle
Zeer goeie film
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Zilvia;

Misschien niet direct over het ontsnappen uit een gevangenis, maar in The Deerhunter en The Killing Fields speelt een ontsnapping wel een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ouwetje maar wel goed, Stalag 17.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Missing in Action, met Chuck Norris.

Gaat over het ontsnappen van krijgsgevangenen uit een kamp tijdens de Vietnamoorlog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Escape from Absolom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I Love You Phillip Morris, met Jim Carrey en Ewan McGregor.
Deed me hier en daar wat aan The Shawshank denken. Best vermakelijk filmpje met een vleugje humor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape from alcatraz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
assault on precinct 13.

Nog niet zo'n oude film , geen hoogvlieger, maar kijkt wel lekker weg en redelijk spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hart's War, gaat over een (waargebeurde) ontsnapping uit een strafkamp in WO II
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blood in Blood out

de beste film aller tijden en duurt 4 uur