Waarom duren animatiefilms vaak korter dan speelfilms?

Animatiefilms duren vaak net anderhalf uur terwijl je bij speelfilms al snel aan de twee uur zit. Met de technieken van tegenwoordig duurt het niet langer om een animatiefilm te maken, misschien zelfs korter. Waarom duren animatiefilms dan kort in vergelijking met speelfilms?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien omdat ook veel jonge kinderen die animatiefilms heel leuk vinden.
en langere films zijn voor de jonge kinderen misschien nog wat te lang.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het een verkeerde aanname:

toy story 3 - 109 minuten
Avatar 3d - 168 minuten

Zo kort is dat niet

Toegevoegd na 7 minuten:
Je ziet dus dat nieuwere animatie films langer zijn dan de oudere welke zeer arbeidsintensief waren om te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat vroeger animatiefilms grotendeels tekenfilms waren die niet per computer gemaakt werden, maar met de hand.
Dan ben je blij als je een verhaaltje in 90 minuten kunt afronden, scheelt enkele duizenden tekeningen.