Wat zijn de best bekeken films aller tijden?

Welke films zijn door de meeste mensen in de wereld bekeken. Is daar geen onderzoek naar gedaan of een lijstje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als het om de best BEKEKEN films gaat, dan denk ik dat de Sissi films en The sound of music hoog scoren. Dit door de voortdurende herhalingen op tv en het feit dat mensen de neiging hebben deze films telkens opnieuw te kijken. Wat dat betreft zou The Rocky Horror Picture Show ook wel eens hoge ogen kunnen gooien.

White Christmas wordt ook elk jaar door miljoenen mensen gekeken.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kijk maar eens op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
avatar
harry potter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de 'all-time worldwide box office' gegevens is af te leiden dat Avatar tot nu toe het allermeest heeft opgebracht wereldwijd. Of dat ook zegt dat die film het meest bekeken is, vraag ik me af, want gegevens van tv-kijkers zitten hier natuurijk niet bij.

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide

Op de website van IMDb kun je ook per 10 jaar bekijken wat de best bezochte film is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oeps, niet de best bezochte, maar de best gewaardeerde films per 10 jaar. De box-office gegevens zijn de opbrengsten per film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Avatar
2. Titanic
3. POTC 2
4. LOTR 1
5. The dark knight
6. Alice in Wonderland
7. Toy Story 3

Toegevoegd na 1 minuut:
POTC=Pirates of the Carribean
LOTR=Lord of the Rings