Waarom doet een 3D brilletje het niet goed als je je vinger op de brug van de bril legt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar kwamen wij ook laatst achter in de bioscoop. En we hadden echt geen flauw idee. Gek dat ik hier nog niet naar gevraagd heb... Goeie vraag:)

Het beste antwoord

ja, de sensor die er voor zorgt dat het open en dicht gaan van de beide 'kleppen' synchroon loopt met de film, wordt dan bedekt. In een 3D-bril (zo'n moderne, dus niet met een rood en groen glas) heeft in elk glas een klein LCD-scherm. Die schermpjes sluiten omstebeurten, zodat elk oog het voor dat oog bestemde beeldfragment (wordt ook heel snel steeds omgewisseld) te zien krijgt.

Ik hoop dat je het nog begrijpt :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb zelf een 3D Bril op m'n bureau liggen en bij mij verandert er niks.
Misschien is je bril een beetje kapot?

Toegevoegd na 17 minuten:
Of mijne is kapot :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik verzinnen kan; met je vinger verklein je het beeld dat je ogen bereikt. Recht, in het beeld voor je linkeroog, en links, in het beeld voor je rechter oog. Daarom kunnen je hersenen de plaatjes moeilijker over elkaar leggen, en verdwijnt de werkelijke ervaring van een 3-d effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oude techniek van een brilletje met 2 kleuren is al voorbijgestreeft. Tegenwoordig gebruikt men 2 gepolariseerde glazen, die dus om beurten het beeld doorlaten. Dit moet synchroon verlopen met de projectie op het scherm om het 3D-effect te krijgen. Blijkbaar verloopt deze synchronisatie met behulp van een infrarood signaal. Wellicht zal de IR-detector in de brug van de bril zitten (logisch eigenlijk) en zal je deze afschermen door je vinger er op te leggen.

Toegevoegd na 1 uur:
voorbijgestreefD ... Zal ik het dan nooit leren...?