Wanneer wordt een film gefinancierd?

Ik had laatst een discussie met iemand, hij dacht dat een trailer al lang gemaakt is voordat de film af is. Dit om te aan bedrijven als 20th century fox te laten zien zodat zij geld geven om de film te maken.

Ik zei dat het ging om het script en het storyboard. Dit samen met de acteurs die al getekend hebben geven bedrijven redenen om geld erin te stoppen.

Ik hoop dat iemand de juiste weg weet.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De film wordt gefinancieerd op basis van het verhaal & grove uitlijn. Een goed idee kan al tot financiering leiden, waar een schrijver opgezet wordt, om het verhaal uit te werken & op basis van de ideale cast uit te werken.

De trailer wordt gemaakt van stukken film die al geschoten zijn. En dus NA de financiering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een film is het zo dat deze al gefinancierd is zodra de trailer uit komt, de trailer betekend dat de film in aantocht is en in de maak.

Echter, er zijn uitzonderingen. Zoals een Nederlands project genaamd "worst case scenario". Dit is een film waarvan de trailer al jaren geleden is uitgebracht, maar nooit volledig gefinancierd en een aantal maanden geleden is dus officieel de stekker uit het project getrokken.

Bij een serie op tv is het wel zo dat er eerst een pilot (soort van eerste aflevering) wordt gemaakt en dat ze dan met deze pilot langs de verschillende zenders langs gaan om te kijken wie er interesse heeft om hiervan een volledig seizoen uit te zenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest extreme vorm van vroege financiering is de film: Monty Python's Life of Brian. Eric Idle noemde dit "world's most expensive cinema ticket" (duurste bioscoop kaartje ooit). Dit kwam omdat Monty Python nadat ze het script af hadden aan George Harrison (ja, die van de The Beatles) vroegen of hij naar deze film zou willen gaan kijken. George antwoordde dat hij dat wel wilde en daarop vroegen ze hem om 3 miljoen pond om deze film dan eerst te maken. Dat deed George Harrison toen. Mede daarom richtte hij ook de filmmaatschappij "Handmade Films" op.